رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص نگرانی گروهی از کارشناسان مسکن در خصوص پیامدهای منفی افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، توضیحاتی ارائه کرد. محمد پژمان، در گفت‌و‌گو با «ایسنا» گفت: در صورتی که در اثر افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن میزان تقاضا از حجم عرضه بیشتر شود، تزریق نقدینگی به بازار مسکن می‌تواند باعث افزایش قیمت واحدهای مسکونی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مورد وام خرید مسکن موضوع به این شکل در حال پیگیری است که منابع مالی به شکلی به بازار مسکن تزریق شود که بخش عرضه رشد پیدا کند، نه اینکه با تزریق نادرست نقدینگی بستر تشدید تقاضا و در نتیجه تورم به وجود بیاید.

پژمان تاکید کرد: هرگونه تصمیم و اقدام درخصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن باید به‌گونه‌ای صورت پذیرد تا از بروز پیامدهای منفی احتمالی آن جلوگیری شود. رئیس سازمان ملی زمین و ساختمان در ادامه با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم بخش تقاضا را ساماندهی و تقویت کنیم افزود: مشخصا این مبالغ به واحدهای تولید شده اختصاص یابد یا به‌طور کلی منابع مالی در اختیار بخش تولید قرار گیرد. به این ترتیب می‌توانیم بخش تولید را فعال کنیم و به کمک بازار مسکن بیاییم.