گروه مسکن: نوع اظهارنظرها و مصاحبه‌هایی که برخی افراد درباره بخش مسکن با رسانه‌های خبری انجام می‌دهند، بیش‌از آنکه کارشناس بودن آنها را نشان ‌دهد، بر ضعف بنیه کارشناسی این افراد صحه می‌گذارد و بهانه‌گیر بودنشان را اثبات می‌کند. در هفته‌های اخیر تعدادی از همین طیف کارشناسان در مصاحبه با برخی خبرگزاری‌ها، به نقد سیاست‌های در دست پیگیری دولت در حوزه تامین مالی مسکن پرداخته‌اند و از تبعات و عوارض‌های این برنامه‌ها و تاثیر سوء آنها بر قیمت مسکن سخن گفته‌اند.

این افراد در دولت قبل نیز در خط‌مقدم تخریب مسکن‌مهر قرار داشتند و جزو اشکال‌بگیران این طرح بودند.

جالب اینکه، کسانی که هم سیاست‌های گذشته و هم سیاست‌های فعلی در بخش مسکن را قبول ندارند، قادر به ارائه هیچ نسخه‌ پیشنهادی و کاربردی به دولت هم نیستند و صرفا به دنبال بهانه‌گیری و برجسته‌کردن نقاط ضعف برنامه‌ها می‌گردند.

به نظر می‌رسد، در شرایط کنونی بازار مسکن، که رکود به صورت توام دامن معاملات و ساخت‌وساز را گرفته، «نقد گذشته»، کاری از پیش نخواهد برد و در عین حال، بیان نظرهای ناامیدکننده نیز کمکی به عبور از وضع موجود نمی‌کند.

آنچه در این مقطع از زمان می‌تواند از طرف کارشناسان مسکن مفید واقع شود، طرح نکات و پیشنهادهای مکمل یا حتی ایده‌های جدید قابل پیاده‌سازی، به دولت است.

انتظار می‌رود، در روزهای آینده، افراد بهانه‌گیر با کمی تامل و تجزیه و تحلیل شرایط روز اقتصاد، نسخه‌های کارشناسی‌شده و قابل‌مصرف را در مصاحبه‌های خود بیان کنند.