دنیای اقتصاد- جدال‌ها بر سر ساختمان لادن همچنان ادامه دارد. احمدی‌نژاد و وزرایش، جلسات خود را در این ساختمان برگزار می‌کنند. اعتراض‌های زیادی به این حرکت دولت قبلی صورت گرفته است. مسوولان این کار را غیر قانونی می‌دانند و می‌گویند: این کار تشکیل دولت در سایه‌است. می‌گویند: اگر قرار است این جلسات تشکیل شود، باید تمام روسای‌جمهور قبل و وزرایشان حضور داشته باشند و به دولت جدید کمک کنند. می‌گویند: دولت فعلی باید به مردم پاسخ دهد که در این جلسات چه اتفاقی می‌افتد. در همین رابطه ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که تشکیل جلسات احمدی‌‌نژاد با وزرای خود رویه جدیدی است که پیش از این سابقه نداشته است؛ بنابراین لازم است تا اهداف و ساز و کارهای برگزاری این جلسات به شکل شفاف برای مردم روشن شود.

به گزارش «ایلنا»، او درباره تشکیل جلسات احمدی‌نژاد با وزرای خود در ساختمان لادن به شکل موازی با جلسات هیات دولت می‌گوید: اولین اشکالی که به این مساله وارد است این است که اگر ساختمان لادن قرار است در اختیار دولتمردان قبلی قرار گیرد باید این کار براساس منشور و اساسنامه‌ای صورت گیرد تا اهدافی که جلسات در راستای رسیدن به آن برگزار می‌شود هم برای همه مشخص شود. رئوفیان می‌گوید: دولت فعلی باید در مقابل تصرف ساختمان لادن از سوی احمدی‌نژاد پاسخگو باشد، دولت فعلی باید توجه کند که در این باره از اعضای آن سوال می‌شود نه از دولت سابق. بنابراین باید در این مورد به مردم پاسخ دهد. ضمن اینکه احمدی‌نژاد هم وظیفه دارد بگوید چه اهدافی را از برگزاری جلسات تعقیب می‌کند. همچنین باید معین شود که آیا مجوز فعالیت رسمی برای او وجود دارد یا خیر.

ساختمان لادن که این روزها مورد توجه قرار گرفته در نزدیکی ساختمان صدا و سیما در خیابان الوند قرار دارد و تا قبل از استقرار رحیمی، در اختیار رسانه ملی بود. در اواخر دولت دهم این ساختمان از صدا و سیما بازپس گرفته شد و به عنوان ساختمان شماره ۲ دانشگاه جامع ایرانیان در اختیار دولت وقت قرار گرفت و بعد از پایان دولت، به دفتر محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد تبدیل شد، اما هفته پیش خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد که این ساختمان تحت تملک نهاد ریاست‌جمهوری قرار گرفته‌است. ساختمان لادن عنوان «دفتر رییس‌جمهور سابق» و «ساختمان شماره یک دانشگاه ایرانیان» را یدک می‌کشد. جرقه خبر احتمال بازپس‌گیری ساختمان لادن از احمدی‌نژاد را برخی رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به دولت زدند ولی اولین اظهار نظر رسمی که تا حدودی گمانه‌زنی‌ها در این مورد را جدی‌تر کرد، اظهارت پورمحمدی در حاشیه جلسه هیات دولت در یکشنبه هفته گذشته بود.

محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی هم درباره این ساختمان به «ایلنا» می‌گوید: اینکه تشکیلاتی با عنوان دفتر رییس‌جمهور سابق درست شود، منطقی نیست. در این صورت حتما باید دفتر رییس‌جمهور اسبق و روسای‌جمهور اسبق‌تر هم تشکیل شود. اما اسفنانی هم‌چنین درباره برگزاری جلسات در ساختمان لادن از سوی رییس‌جمهور سابق و وزرای دولت نهم و دهم می‌گوید: اگر آنچه از سوی این افراد طراحی شده و به آن عمل می‌شود در قانون مصوب دولت باشد تا وقتی این مصوبه به قوت خود باقی است این کار قانونی تلقی می‌شود مگر اینکه هیات تطبیق قانون در مجلس یا دیوان عدالت اداری آن را ابطال کند یا اینکه دولت جدید مصوبه‌ای بگذراند که مصوبه‌ گذشته را نقض کند. اسفنانی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات در ساختمان لادن از لحاظ حقوقی هیچ توجیه منطقی ندارد، تاکید می‌کند: تنها وقتی این امر طبیعی خواهد بود که چنین تشکیلاتی بخواهد تحت پوشش دولت حاکم فعالیت کند وگرنه تشکیل دولت در سایه این تلقی را ایجاد می‌کند که این تشکیلات با دولت فعلی معارض است. اگر عدله‌ای برای فعالیت قانونی در این زمینه وجود دارد باید ارائه شود در غیر این صورت قانون در مورد تشکیل این جلسات تصمیم خواهد گرفت.

اما سید محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت دهم روز گذشته در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله حاج سیدحسن طاهری خرم آبادی به این سوال که آیا در جلسات ساختمان لادن که با حضور احمدی نژاد برگزار می‌شود شرکت می‌کنید،می‌گوید: من تنها در یکی، دو جلسه آن شرکت کردم و موضوع درباره همکاری وزیران و معاونان در دانشگاه احمدی‌نژاد بود که بنده به علت تدریس در دانشگاه تهران دیگر به دانشگاه احمدی‌نژاد نرفتم. او با بیان اینکه تنها یکی، دو جلسه در ساختمان لادن حضور پیدا کرده است، می‌گوید: موضوع این چند جلسه درباره همکاری معاونان و وزیران احمدی نژاد در دانشگاه ایرانیان بود.به گفته حسینی او از جزئیات بیشتر این جلسات خبر ندارد، چرا که در مراسم بعدی دعوت نشده‌است.

اعتراض‌ها در حالی‌است که اخیرا شایعه‌ انتقال وزارت دادگستری به ساختمان لادن به گوش می‌رسد. در همین رابطه به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتقال وزارت دادگستری به ساختمان لادن، در حاشیه جلسه هیات دولت گفته: مهم نیست به کدام ساختمان می‌رویم لادن و جای دیگر فرقی ندارد، اما هنوز قطعی نشده که به کجا می‌رویم.