امیرهادی انواری- جالب است که زیباترین و مجهزترین ویلاهای اسپانیا قیمتی تقریبا برابر با قیمت آپارتمان در بعضی از نقاط تهران دارند.قیمت هر متر از این ویلاها در بعضی از شهرهای اسپانیا یک تا سه‌میلیون تومان است.

این قیمت حدودا برابر با قیمت آپارتمان در بعضی از مناطق شمال شهر تهران است.این موضوع با در نظر گرفتن امکانات شهری در شهرهای اسپانیا همچنین امکانات خود ابنیه و معماری ویلاهای اسپانیایی که نسبت به ابنیه ایرانی به روزتر هستند و همچنین با در نظر گرفتن نرخ ارز در مقایسه با آپارتمان‌های تهران کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد با این حال حقیقت دارد!
علاوه بر اینها، امکانات کم نظیری که بعضی از ویلا‌های اسپانیا، از آن برخوردارند، نظیر برخورداری از چند استخر، سونا و جکوزی، چندین حمام و سرویس بهداشتی، باغچه‌های جالب با فضاسازی‌های منحصر به فرد نیز قابل توجه هستند.
باید توجه داشت که بعضی از این ویلاها علاوه بر مبله بودن با وسائل خانگی به فروش می‌رسند.
بعضی از این وسائل عبارتنداز ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، ماشین خشک کن، اجاق گاز که تاثیر چندانی روی قیمت ویلاها ندارند. نکته قابل توجه دیگر معماری این ویلاها است که در آن منطقه قرارگیری ساختمان بسیار مورد توجه است به طوری که با بهره‌گیری از این دو یعنی معماری هر منطقه جغرافیایی بعضی از این ویلاها دارای مناظر و چشم‌اندازهای متعددی مانند: دریا، کوه، باغچه‌ها و باغ‌های مجاور هستند که به نوبه خود فضای ایده‌آلی را برای زندگی فراهم آورده‌اند. از آنجا که تعداد مهاجرین ایرانی اروپای غربی رو به افزایش است و با توجه به قیمت پایین مسکن در اسپانیا بسیاری از ایرانیان که از تمکن‌ مالی خوبی برخوردارند، تمایل به خرید ویلا در این مناطق دارند. در همین زمینه بسیاری از آژانس‌های املاک در این مناطق با استخدام مشاورین ایرانی زبان و فارسی کردن بخش‌هایی از وب‌سایت‌های خود سعی در جذب این مشتریان دارند. در این قسمت چند نمونه از این ویلاها معرفی شده‌اند.
منبع: www.casadelsol.se