فرماندار ساوجبلاغ از اجرای طرح کنترل ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان خبر داد. سیدمحمد میربزرگی در گفت‌وگو با مهر در کرج اظهار داشت: به رغم تمام اقدامات صورت گرفته برای حفظ اراضی ساوجبلاغ افراد سودجو با روش‌های مختلف زمین‌های کشاورزی منطقه را پس از خرید به قطعات کوچک تفکیک کرده و اقدام به ساخت‌وساز در آنها می‌کنند.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: سودجویان زمین‌ها را به پایین‌ترین قیمت ممکن از کشاورزان و باغداران خریداری می‌کنند و پس از تبدیل آن به ویلا و آپارتمان چندین برابر قیمت خرید زمین سود می‌برند.

میربزرگی خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر تخریب فضاهای کشاورزی، باغی و سرسبز منطقه روند مهاجرپذیری منطقه را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: هر چند ساوجبلاغ در آینده جمعیت بیشتری خواهد داشت اما افزایش بی‌رویه جمعیت این شهرستان می‌تواند ساوجبلاغ را به کرجی دیگر تبدیل کند. فرماندار ساوجبلاغ یادآور شد: طرح کنترل ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی منطقه با هدف جلوگیری از ادامه این روند اجرا می‌شود و طی آن با متصرفان این اراضی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

شهرستان ساوجبلاغ در ۶۵کیلومتری غرب استان تهران یکی از سرسبزترین نقاط استان تهران است و بیش از ۵۲هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی دارد و از قطب‌های کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود.