استاندار تهران با اشاره به تصویب طرح جامع شهر تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران گفت: محدوده شهر تهران در جریان این تصویب، تغییر چندانی نکرده و در همان محدوده ۶۰۰ کیلومتر مربع باقی مانده است. «کامران دانشجو» در حاشیه بیست و دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران که به بررسی طرح جامع شهر تهران اختصاص داشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار «شهری» ایسنا در خصوص محدوده شهر تهران خاطرنشان کرد که این محدوده در طرح جامع تغییر خاصی پیدا نکرده و البته ما ترجیح می‌دهیم که این مساله به شورای عالی شهرسازی و معماری رفته و دست آنها برای تصمیم‌گیری باز باشد.

وی افزود: می‌توان گفت که بین آنچه که شورای اسلامی‌شهر تهران ارسال و کمیته مشترک شورای عالی شهرسازی و معماری استان و کشور ارائه کرده‌اند، ۹۰‌درصد موارد مشترک است.

استاندار تهران با بیان این که مرکز ثقل بررسی طرح جامع شهر تهران، شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است، گفت: به دلیل جلوگیری از تأخیر در ارائه طرح و برای رسیدن به نقاط واحد، کمیته مشترکی بین شورای عالی شهرسازی و معماری استان تهران و وزارت کشور در وزارت مسکن تشکیل و از همان ابتدا همه نظرات به این کمیته مشترک منتقل می‌شد.

وی با اشاره به ۱۶ جلسه فشرده این کمیته مشترک، گفت: هر چند که قرار بود این طرح را تا پایان دی ماه به شورای عالی ارائه کنیم، اما به دلیل تعطیلات و مناسبت‌های ابتدایی بهمن ماه، کمی‌با تاخیر مواجه شدیم.

به گفته استاندار تهران، طرح جامع شهر تهران که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شده، تا روز دوشنبه به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه می‌شود.

دانشجو همچنین در جمع خبرنگاران، در خصوص استانی شدن شهرستان کرج با اشاره به مطالعات در حال بررسی تقسیمات کشوری در وزارت کشور گفت: بررسی‌های لازم در خصوص نتایج مطالعات تقسیمات کشوری اعلام خواهد شد، اما تا آن زمان، همه افراد مرتبط با این طرح، قول داده‌اند مباحث آن را رسانه‌ای نکنند.

استاندار تهران تاکید کرد که بررسی طرح تقسیمات کشوری به‌خصوص در مورد ساماندهی استان تهران حتما تا پایان سال به پایان می‌رسد.

روند «خروج پادگان‌ها از شهرها»

دانشجو در ادامه در خصوص الزام دولت برای خروج پادگان‌های بزرگ از شهرها در سال ۸۶ نیز توضیح داد: چنانچه این موضوع در بودجه سال ۸۶ دیده شده و به ما نیز ابلاغ شود، روند اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تا به حال در طول مدت مسوولیت خود در استانداری تهران، طرحی نبوده که پس از ابلاغ روند اجرایی آن کند بوده باشد و معتقدیم همه مسائل را می‌توان با همدلی بین دستگاه‌ها حل کرد.

دانشجو درباره ساماندهی متکدیان نیز گفت: اقداماتی که در مورد ساماندهی متکدیان و معتادان صورت می‌گیرد، حاصل کار چندین دستگاه مسوول است و استانداری هیچ‌گاه نخواسته که مجری باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اداره کل اجتماعی استانداری تهران تنها وظیفه هماهنگ کننده و کمک کننده به سازمان‌های دیگر را در اجرای طرح‌ها دارد و هیچ گاه در مقام مجری قرار نمی‌گیرد.

دانشجو همچنین در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص پیگیری مصوبات استانی دولت در استان تهران نیز گفت: رییس‌جمهور ماه رمضان به استان تهران سفر کرد و هنوز زمان زیادی از این سفر نمی‌گذرد، اما در عین حال کمیته‌های استانی و شهرستانی استانداری در حال پیگیری طرح‌ها هستند و نتیجه کارها را ظرف سه یا چهار ماه آینده اعلام می‌کنیم، هر چند که نوبت پاسخگویی استان تهران با توجه به ترتیب سفرها حدود ۶ ماه آینده خواهد بود.

افتتاح ۶۱۲ طرح در ایام دهه فجر

دانشجو همچنین با اعلام این که در ایام دهه فجر ۶۱۲ طرح با هزینه‌ای حدود ۵۵۸‌میلیارد تومان افتتاح ‌شده است، گفت: اختصاص منابع برای طرح‌ها نسبت به سال گذشته ۵۰‌درصد افزایش داشته است.