«ساعی» نام محدوده‌ای از خیابان ولی‌عصر و فرعی‌های منشعب از آن است که نام خود را از نام پارک معروف ساعی گرفته است.
داشتن دو امتیاز ویژه در کنار هم، یعنی دسترسی سریع به مرکز شهر و پاکی نسبی آب و هوا موجب شده تا این منطقه مورد استقبال اقشار خاصی قرار گیرد.
از مناطق و مراکز مهم این منطقه می‌توان به پمپ بنزین ساعی، پارک ساعی و باغ وحش ساعی، هتل رامتین و بیمارستان مهرگان اشاره کرد. همچنین همسایگی با مناطق پرطرفدار، دیگر امتیاز این منطقه به حساب می‌آید.
ساعی از یکسو به منطقه یوسف‌آباد می‌رسد و از سوی دیگر با میدان آرژانتین همسایه است.
واقع شدن چندین سفارت در نزدیکی این منطقه، یعنی سفارت استرالیا، اتریش و آرژانتین خود موجب افزایش قیمت‌های رهن و اجاره در این منطقه شده است.
علت افزایش قیمت و اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی مجلل در این منطقه مشخص است، هرجا که امکان معامله با ارز وجود داشته باشد، قیمت‌ها در آن منطقه رشد می‌کند و منطقه ساعی نیز یکی از آن مناطق است.
از طرفی همجواری با شهرداری منطقه 6 نیز باعث بهره‌مندی بهتر و بیشتر این منطقه از خدمات شهری شده است.
با این همه، نباید ترافیک‌های سنگین بعضی از روز‌ها در این منطقه را فراموش کرد. بسیاری از تردد‌ها در این منطقه به دلیل واحد‌های تجاری و اداری واقع شده در حاشیه خیابان ولی‌عصر است.
همین امر یعنی رونق این واحد‌های تجاری و اداری موجب شده تا برج‌های تجاری و اداری با هدف پاسخ به نیاز متقاضیان این منطقه احداث شوند.
از معروف‌ترین این برج‌ها در پنج سال گذشته می‌توان به سه برج ساعی یعنی: سپهر ساعی، نگین ساعی و سروساعی اشاره کرد.
این مراکز و دیگر مراکز مشابه موجب شدند تا چند سال اخیر امتیاز مهم منطقه یعنی دنج بودن آن مورد تهدید قرار بگیرد و کم‌کم در چندساله گذشته کاربری مسکونی منطقه ساعی کمرنگ‌تر شود.