چه میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن پرداخت شده است؟

سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۵۰۴ هزار و ۶۷۷ متقاضی برای دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن به بانک مسکن معرفی شدند که از این میزان قرارداد ۳۵۰ هزار و ۵۶۳ واحد به مبلغ ۱۶۲ هزار میلیارد تومان منعقد شد.

خبر مرتبط
بازار مسکن عقب ماند/ تایم طلایی خرید مسکن !

اولین آمار ارائه شده از بازار ملک در سال جاری، توقف روند رشد قیمت و کاهش محسوس تقاضای سوداگری در این بازار را به تصویر کشید. کاهش سطح معاملات و ثبات قیمت‌ها نشان داد انتظارات افزایشی به طور محسوسی افت کرده و به اعتقاد کارشناسان، وضعیت موجود می‌تواند دست کم تا نیمه اول سال جاری ادامه پیدا کند.

مدیرعامل بانک مسکن میزان مبلغ واریز شده به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن را معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع تسهیلات واریز شده به حساب سازندگان معادل ۸۹ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات و ۶۱ هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان تأمین شده است.

گفتنی است، طرح نهضت ملی مسکن کلان پروژه دولت سیزدهم در بخش مسکن است که به گفته وزیر راه و شهرسازی تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد از آن اجرایی و عملیاتی شده است و از این میزان نیز حدود ۵۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.