بازار مسکن آمریکا در وخیم‌ترین دوران خود طی ۱۵ سال اخیر به سرمی‌برد و رکود این بخش، موجب کاهش رشد اقتصادی آمریکا نیز شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، اقتصاد آمریکا در سه‌ماه سوم سال ۲۰۰۶ آهسته‌تر از آنچه که قبلا پیش‌بینی می‌شد رشد کرده است زیرا رکود بازار مسکن علاوه بر آسیب زدن به اطمینان مصرف‌کنندگان، مانع رشد اقتصادی نیز شده است.

رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماه سوم سال ۲۰۰۶ به ۲ درصد رسید که از رشد ۶/۲درصدی سه‌ماه دوم کمتر است و با رشد ۶/۵درصدی سه‌ماه نخست نیز تفاوت فاحشی دارد و این شرایط به‌‌علاوه رکود بازار مسکن و افزایش‌های دو سال اخیر در نرخ‌های بهره، نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را افزایش داده است.

بر اساس آمار وزارت بازرگانی آمریکا، در ماه نوامبر شمار خانه‌های ساخته شده به پایین‌ترین سطح در شش سال اخیر رسید و نسبت به سال گذشته ۲۷درصد کاهش یافت. همچنین شمار صدور مجوز برای ساخت مسکن نیز به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۹۷ رسید.

سرمایه‌گذاری برای ساخت مسکن جدید در آمریکا در سه‌ماه سوم امسال ۷/۱۸درصد کاهش یافته که بیشترین میزان کاهش از سه‌ماه نخست سال ۱۹۹۱ محسوب می‌شود.

در سه‌ماه سوم همچنین شاخص‌ بورس‌های آمریکا در اثر کاهش فعالیت اقتصادی کاهش یافت و شاخص بورس «نزدک» به طور متوسط ۱۱واحد و شاخص بورس «داوجونز» به طور متوسط ۴۲ واحد کاهش یافتند.