ساخت 2هزار واحد مسکونی توسط انبوه‌سازان در استان ایلام

رییس صنف انبوه‌سازان مسکن ایلام از رونق یافتن دوباره انبوه‌سازی مسکن در استان در ۶ ماه دوم امسال خبر داد. نادر شوهانی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: برعکس ۶ ماه نخست امسال، در ۶ ماه دوم، به خاطر رشد نقدینگی در دست مردم و با وجود تورم شدید مصالح ساختمانی انبوه‌سازی دوباره رونق یافته و ساخت و سازها با شدت بیشتری در حال مطالعه هستند.

او با بیان این که قیمت مصالح ساختمانی به خصوص فولاد در استان افزایش یافته است افزود: هم اکنون تسهیلات کافی و مطلوب برای انجام انبوه‌سازی وجود دارد اما نرخ تورم بالا است و انبوه‌سازان در بازار مس، آلومینیوم و فولاد ثبات نمی‌بینند و دولت باید به صورت مشارکت منطقه‌‌ای زمین در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد.

شوهانی، با اشاره با این که با آغاز طرح‌های انبوه‌سازی تاکنون بین ۱۵۰۰ تا ۲هزار واحد توسط انبوه‌سازان ساخته شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است، گفت: در شهر ایلام ظرفیت ساخت ۵۰۰۰ واحد دیگر وجود دارد ولی قیمت زمین بسیار بالا است و مشارکت دولت در امر زمین و تامین آن می‌تواند موثر باشد.

رییس صنف انبوه‌سازان مسکن استان ایلام پیشنهاد کرد: به‌دلیل محدودیت قدرت خرید مردم، باید متراژ مسکن انبوه‌سازی در استان که هم اکنون ۹۰مترمربع است به ۷۵ و ۶۰مترمربع کاهش یابد زیرا اقتضای زندگی امروز، سکونت در خانه‌های کوچک‌تر است.