رییس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران گفت: نقشه GIS فرهنگی محلات شهر تهران با تکیه بر اطلاعات فرهنگی و اجتماعی توسط استادان دانشگاه تهران در حال تهیه است. به گزارش «ایسنا»، حجت‌الاسلام مظفری، رییس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران، در همایش محلات تهران، چالش‌ها و راهبردها با اشاره به وجود ۳۷۱ محله در شهر تهران اظهار کرد: پیش از این مرزهای محلات شهر تهران مشخص نبود و به همین دلیل رسیدگی به محلات مشکل بود اما در حال حاضر با تشکیل شورایاری‌های مستقل، محلات تهران می‌توانند بسیار زودتر از گذشته مشکلات خود را رفع کنند، لذا این تعداد شورایاری باید فعال شوند.

دکتر مظفری خاطرنشان کرد: شناخت نیازها و ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و رفاهی محلات مختلف باید تهیه شود تا بتوان هر محله را از نظر شاخص‌های بین‌المللی ارتقا داد.

رییس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران با اشاره به امضای قرارداد تهیه نقشه GIS فرهنگی محلات تهران از سوی چند تن از استادان دانشگاه تهران، افزود: همچنین در قالب این قرارداد نظام اطلاعاتی و جغرافیایی علمی، فرهنگی و اجتماعی محلات بر اساس شاخص‌های یونسکو به ما تحویل داده خواهد شد.

حجت‌السلام مظفری ادامه داد: در جریان این طرح تصویر کلی از افق توسعه محلات به شهرداری ارائه و مشخص می‌شود که هر یک از محلات در کدامیک از شاخص‌ها امکان رشد و یا کمبود دارند و به این ترتیب توزیع جغرافیای امکانات فرهنگی را به شکلی عادلانه خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: اگر چه شهر تهران، ساختی جدید و مدرن داشته است، اما در نقشه جغرافیایی، فرهنگی آن عدالت رعایت نشده است و اماکنی نظیر سالن‌های سینما و تئاتر و مراکز فرهنگی اصلی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و غیره در مراکز شهر قرار گرفته‌اند که این مساله خود زمینه بروز مشکلات شهری و ترافیک را نیز ایجاد کرده است.