شهردار مشهد از انبوه‌سازان مشهد خواست کار مشترک ساخت‌وساز با شهرداری را در مناطق محروم این شهر آغاز کنند. سید محمد پژمان در دیدار با جمعی از انبوه‌سازان مشهد افزود: باید با استفاده از امکانات موجود، تولید مسکن کیفی و انبوه را در این نقاط در دستور کار قرار داد.

وی پاسخگویی به نیازهای افراد در مناطق محروم و جلوگیری از ساخت‌وساز های غیرمجاز و بناهای فاقد استحکام در حاشیه شهر مشهد را از انگیزه‌های انجام این کار مشترک برشمرد.

او گفت: شهرداری مشهد تضمین می‌کند که این کار به لحاظ اقتصادی برای مسکن سازان سودآور باشد و با آغاز این کار بافت‌های بی‌کیفیت نیز در حاشیه شهر مشهد بازسازی و مقاوم‌سازی شود.

وی با اشاره به نقص قوانین و مقررات طرح‌های جامع و تفصیلی افزود: از یک طرف سیاست‌های عمومی و نگاه دولت به سمت انبوه‌سازی و کوچک‌سازی است و از طرف دیگر برخی طرح‌های تفصیلی جواب این نیاز را نمی‌دهد.

وی راه حل این مشکل را انتخاب مشاور طرح تفصیلی برای همه مناطق شهرداری مشهد دانست و گفت: این مشاوران می‌توانند به تناسب نیازها و تقاضاها پس از مطالعه و بررسی، در طرح تفصیلی تغییرات لازم را بدهند و از جهت دیگر در شهرداری‌ها باقی می‌مانند تا در موارد خاص جوابگو باشند.

پژمان، هزینه‌های اداره شهر را از مسائل مهم شهرداری عنوان کرد و افزود: این هزینه‌ها مربوط به استفاده شهروندان از خدمات و توسعه و عمران شهری است که باید شهروندان به تناسب برخورداری از این خدمات بها و عوارض آن را نیز بپردازند.

او ۷۵تا ۹۰درصد درآمد شهرداری را از محل عوارض صدور پروانه و تخلفات ساختمانی دانست و گفت: باید راه‌هایی انتخاب شود که برای شهر درآمد پایدار ایجاد و شهر توسط شهروندان اداره شود. شهردار مشهد، شهروندان را صاحبان اصلی شهر دانست و گفت: افراد باید در خانه خودشان که شهرداری است احساس عزت و کرامت کنند و شهرداری موظف است با دید محترمانه و از روی اعتماد به آنها نگاه کرده و در انجام کارهایشان کوشا باشد. در این جلسه، تعدادی از انبوه‌سازان مسکن مسائل و مشکلات خود را در زمینه صدور پروانه، نبود امنیت شغلی به علت مشخص نبودن قیمت مصالح، نبود ساختار حمایتی و صنفی، پرداخت مبالغ خلافی، درخواست ضامن برای پرداخت بدهی و عدم پاسخگویی به موقع شهرداری مطرح کردند. شهردار مشهد نیز ضمن پاسخ به پرسش‌های انبوه‌سازان مقرر کرد، تعدادی نماینده، این موضوعات را پیگیری و با کارشناسان شهرداری موارد را نهایی و دستورهای لازم برای رفع مشکلات آنها صادر شود.

وی از انبوه‌سازان خواست با تشکیل مجمع صنفی از حقوق خود دفاع کرده و مشکلات خود را پیگیری کنند.