با توجه به افزایش روزافزون هزینه‌های ساخت‌وساز مسکن در کشور و به تبع آن افزایش قیمت خرید خانه‌، دستمزد کارگران ساختمانی همچنان پایین بوده و تناسبی با سختی کار آنها ندارد. خانم م.عزیزی، همسر یک کارگر ساختمانی در تماس با گروه مسکن دنیای اقتصاد با اشاره به مشکلات معیشتی خانواده خود، گفت: اگرچه شوهرم از ساعت ۶صبح تا ساعت ۵ و یا ۷شب سر کار است اما درآمد او کفاف هزینه‌هایی چون اجاره‌خانه، تحصیل فرزندان، درمان، خوراک و... را نمی‌دهد.

ضمن اینکه هیچ‌یک از ما تحت پوشش بیمه نیستیم و معلوم نیست اگر خدای ناکرده همسرم بر اثر حادثه‌ای در محل ساختمان برایش اتفاقی بیفتد، هزینه درمان او را باید از کجا تامین کنیم.

از مسوولان می‌خواهم فکری هم برای حل مشکلات معیشتی ما داشته باشند اگر قرار است مردم خانه‌دار شوند و ما همچنان در وضعیت بد معیشتی به سر ببریم عدالتی برقرار نشده است چون خانه‌دار شدن مردم تاثیری برای ما نداشته و ما هرگز نمی‌توانیم حتی تصور خانه‌دار شدن را در ذهن داشته باشیم.

به همین خاطر در صورت بیمه شدن کارگران ساختمانی حداقل بخشی از هزینه‌های درمانی ما کم می‌شود و در نهایت می‌توانیم بعد از بازنشسته شدن همسران‌مان، حقوق بازنشستگی دریافت کنیم.