مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمنان گفت: بیش از ۷۰‌درصد واحدهای مسکونی روستایی در این استان کم‌‌دوام یا بی‌دوام هستند. به گزارش خبرگزاری فارس، علی ملکی در جلسه شورای فنی استان افزود: در استان سمنان ۳۵‌هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که بیش از ۲۰‌هزار واحد از آنها کم‌دوام و یا بی‌دوام است. وی اظهار داشت: استان سمنان ۶۸/۰‌درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است و قرار بود در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی حدود یک‌ هزار و ۴۰۰واحد مسکونی در روستاهای آن بهسازی شود که با پیگیری‌های انجام شده، این تعداد به ۲‌هزار و ۵۰۰واحد افزایش یافت. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمنان با اشاره به اینکه این طرح در استان، دو سال زودتر از برنامه پیش‌بینی شده به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: تمام واحدهایی که در این طرح ساخته می‌شود به مدت ۳ سال زیر پوشش بیمه حوادث قهری قرار می‌گیرد.

ملکی از فعالیت ۱۳۰ مهندس ناظر در ۳۵ دفتر نظارت روستایی خبر داد و افزود: در هر یک از دفاتر نظارت روستایی بنیاد مسکن، یک مهندس عمران و یک مهندس معماری حضور دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمنان در پایان معماری ایرانی را دارای اصالتی معنوی دانست و گفت: در سال‌های اخیر در صنعت معماری افت بسیاری کرده‌ایم و باید در ساخت واحدهای مسکونی جدید به پیشینه غنی و معنوی معماری ایرانی توجه بیشتری شود.