احتراما، در پاسخ به چاپ جوابیه روابط عمومی مپسا در مورخ ۱۶/۰۵/۹۱ در صفحه مسکن و عمران آن روزنامه توضیح مجدد به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی به حضور ارسال می‌گردد شایسته است برابر قانون مطبوعات نسبت به چاپ آن دستور لازم صادر فرمایید. جدیتی که مدیریت شرکت مپسا جهت پاسخگویی به مشکلات مطروحه پروژه در حوزه رسانه نشان می‌دهد، اگر به همین اندازه در رفع معضلات پروژه فاز ۳ و ۵ مپسا در شهر جدید پرند مصروف می‌گردید قطعا بخش عمده‌ای از موانع مرتفع می‌گردید، که متاسفانه تا کنون چنین نشده است.

از آنجایی که به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال جاری، یعنی حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اشاره کردید و آن را با سیستم صنعتی‌سازی به نوعی مرتبط نمودید باید تاکید نماییم بخش عمده‌ای از سیستم نوین صنعتی از جمله واحدهای چوبی از مصالح وارداتی از کشورهای اروپایی می‌باشد که به دلیل عدم سنخیت با اقلیم منطقه پرند بعد از گذشت یک سال از ساخت آن و کیفیت نامطلوب آن مورد اعتراض بهره‌برداران قرار گرفته است که با توجه به پیشرفت کم پروژه ساخت واحدهای چوبی در فاز ۵، ان‌شاءالله شرکت مپسا به خود بیاید و از تکرار تجربه ناموفق در فاز ۳ دست بردارد.

از اینکه مدیران مپسا متذکر آبادانی و احیای فازهای فرهنگی، تجاری و... می‌شوند، لازم می‌دانیم نکته رایج در شهرسازی دنیا را یادآوری نماییم از اصول اولیه شهرسازی مدرن به ویژه در تکوین و شکل‌گیری شهرهای جدید احداث واحدهای مسکونی با تامین خدمات زیربنایی و همچنین با استقرار تدریجی جمعیت خدمات روبنایی ساخته می‌شود در این راستا در شهر جدید پرند ادامه احداث بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های فرهنگی، مذهبی، تجاری، آموزشی و بهداشتی اقدامات موثری توسط شرکت عمران به مرحله اجرا درآمد که در یک جمله می‌توان از اجرای ۸۵۰.۰۰۰ متر مربع فضای تجاری، ۵۰.۰۰۰ متر مربع کاربری مذهبی و فرهنگی، ۴۰.۰۰۰ متر مربع کاربری آموزشی و ۱۲۰۰۰ متر مربع فضای بهداشتی در شهر جدید پرند نام برد که بر امکانات رفاهی شهروندان افزوده

شده است.

شرکت عمران پرند بر حسب تکلیف و از سر دلسوزی به نگارش و پاسخ جوابیه پرداخته است چون که پاسخی برای خیل گسترده معترضان و منتظران واگذاری واحدهای پروژه مپسا را نداریم و وعده‌های مکرر مدیران شرکت مپسا در واگذاری واحدها و رفع نواقص نیز تاکنون محقق نگردید.

و متقاضیان سردرگم نیز شرکت عمران را تنها پناهگاه خود دانسته و بنابراین انتظار پاسخگویی از مسوولان را دارند و انتظار داریم به لحاظ ارتباط موضوع به مدیریت شرکت مپسا به طور شفاف به مطالبات بحق مردم پرداخته و پاسخ قانع‌کننده ارائه نموده و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای خودداری گردد، از جمله سوالات:

۱- آیا افتتاح ناقص ۹۰۰ واحد از ۱۱۸۲ پروژه فاز ۳ مپسا را بعد از ۱۸ ماه دلیل زود بازده بودن پروژه صنعتی‌سازی می‌دانید؟

۲- آیا بعد از سه سال ثبت نام و عدم تکمیل بیش از ۲۸۲ واحد در پروژه فاز ۳ مپسا بالاخره زمان تحویل را چه تاریخی تعیین می‌نمایید؟

۳- با توجه به تحویل ۹۰۰ واحد در فاز ۳ مپسا و انتخاب اتحادیه به عنوان کارگزار از سوی شرکت مپسا تکلیف صدور دفترچه اقساط و سند تک برگی واحدها چه می‌شود و در چه زمانی تحویل متقاضیان می‌گردد تا مشمول افزایش سود نگردند؟

۴- با عنایت به پیش خرید واحدهای فاز ۳ مپسا و در دست داشتن صورت جلسه تحویل، آیا متقاضیان کم درآمد مشمول افزایش مجدد قیمت واحدها بعد از بهره‌برداری نیز می‌باشند؟

۵- آیا مشکلات ناشی از عدم رعایت محاسبات فنی در سیستم LSF و فروپاشی سازه در اثر بارگذاری تاخیرات ناشی از ساخت و نتیجتا ادعای افزایش قیمت از سوی مدیریت شرکت مپسا پس از سه سال متوجه مردم می‌باشد یا به حساب سوءمدیریت باید گذاشت و بالطبع هزینه‌های مربوط را باید از افرادی که در این پروژه به نوعی قصور یا تقصیر دارند، کسر نمود؟

۶- با توجه به اقرار روابط عمومی مپسا که تنها ۶ واحد را در فاز ۳ مپسا دچار مشکل دانسته باید به اطلاع برسانیم بر اساس شکایت ثبت شده در شرکت عمران تعداد واحدها خیلی بیشتر از این تعداد بوده که شاید به مصلحت دیدید که با حذف صفرها در کنار عدد ۶ موجبات نگرانی بهره‌برداران فراهم نشود؟

۷- ادامه ساخت واحدها و عملیات محوطه سازی و تکمیل و تحویل واحدهای فاز ۵ پروژه مپسا با توجه به زمان تحویل زمین در سال ۸۸ در چه تاریخی محقق می‌گردد؟

شرکت عمران تمایل به پاسخگویی و کشاندن مشکلات به رسانه نداشته و ندارد و فقط بر حسب تکلیف مبادرت به تنظیم جوابیه نموده است و امیدواریم که این جوابیه حسن ختام باشد و شرکت مپسا به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به وظیفه خود عمل نماید و بیش از این مردم مستحق واگذاری مسکن را منتظر نگذاریم که این به صواب نزدیک‌تر است.

روابط عمومی شرکت عمران شهر پرند