گروه مسکن - بنابر مصوبه دیروز شورای‌شهر تهران، وضعیت شهرک زیتون و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در منطقه پارک ملی سرخه‌حصار با ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان تمامی دستگاه‌های مسوول تعیین‌تکلیف می‌شود. به گزارش «دنیای اقتصاد»، در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای‌شهر تهران طرح «الزام شهرداری به انجام اقدامات لازم جهت حفظ پارک‌های ملی خجیر، سرخه‌حصار و منطقه حفاظت‌شده جاجرود» به تصویب رسید که براساس آن کارگروهی برای تعیین‌تکلیف ساخت‌و‌سازهای شهرک زیتون تشکیل می‌شود.

بنابراین گزارش، همچنین شهرداری موظف است از هر گونه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز جلوگیری و از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به اعاده به وضع مجاز اقدام کند.

براساس این گزارش، مرتضی طلایی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، شهرک زیتون را بزرگ‌ترین تهدید برای پارک ملی سرخه‌حصار برشمرد و گفت: با توصیه نمی‌توان مشکلات را حل کرد؛ زیرا ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز هم‌اکنون در حال انجام است.

وی گفت: از این می‌ترسم که دست آخر پروژه‌ای مثل پروژه ارکیده به شورای‌شهر و شهرداری تحمیل شود؛ لذا پیشنهاد می‌کنم که یک کارگروه ویژه و مشترک برای بررسی مشکلات این شهرک تشکیل شود.