معاینه فنی بدون معطلی در همه مراکز تهران

به گزارش «ایسنا»، شادی مالکی در توضیح مدیریت صف در مراکز معاینه فنی پایتخت و حل مشکل اتلاف وقت شهروندان توضیح داد: از دو ماه گذشته در راستای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان نسبت به اینترنتی کردن تعدادی از مراکز اقدام شده که این رویکرد توانسته در حل معضل صف موثر واقع شود. مالکی در خصوص مراکز معاینه فنی اینترنتی توضیح داد: در حال حاضر پذیرش در ۱۰ مرکز معاینه فنی شهر تهران که شامل ۲۸ خط معاینه فنی خودروهای سبک است، صرفا اینترنتی انجام می‌شود. بر این اساس مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و چهار واحد سیار نوبنیاد، گیلان، هنگام (شماره ۴) و هنگام (شماره ۸) تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت‌‌‌گیری اینترنتی در سامانه تهران من امکان‌‌‌پذیر است. البته تاکید می‌شود به‌‌‌جز ۱۰ مرکز مذکور، مراجعه به هر دو صورت حضوری یا نوبت‌‌‌گیری اینترنتی به سایر مراکز امکان‌‌‌پذیر است.

مالکی ضمن برشمردن معاینه فنی برتر به عنوان یکی از دلایل استفاده شهروندان از خدمات معاینه فنی شهر تهران گفت: در راستای پایش بیشتر آلایندگی خودروها و کاهش آلودگی هوا بنا بر مجوز سازمان حفاظت محیط‌زیست استان تهران معاینه فنی برتر در ۱۱ مرکز منتخب بیهقی، سراج، شهید آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، شهید چمران، خاوران، فدائیان اسلام و شهدای زمان‌آباد انجام شده و خودروها می‌توانند به صورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی برتر و استفاده از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک اقدام کنند. وی افزود: تفاوت معاینه فی برتر و عادی تنها در فرآیند آزمون آلایندگی خودرو بوده و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهر تهران از ۵۶ خط معاینه فنی خودروهای سبک و ۱۱ خط معاینه فنی موتورسیکلت در ۱۷ مرکز ثابت و ۷ واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح شهر برخوردار بوده و ظرفیت پذیرش سالانه بیش از ۳ میلیون دستگاه خودرو را دارد.

به گفته مالکی، در حال حاضر مرکز بیهقی به صورت شبانه‌روزی، مرکز شهید آبشناسان در دوشیفت کاری از ۷ صبح تا ۱۸ و ۱۸ تا ۴ صبح و سایر مراکز از ساعت ۷ تا ۱۸ فعال هستند.