رویارویی  و جبران خسارت  بعضی از مدیران اجرایی با مشاغل  مهم در  سال 2011 - ۹ بهمن ۸۹

هوتسا عسکری نسب

بخش دوم

ویلیام ولدون‌، «جانسون و جانسون»

مشکلات تولید در شرکت جانسون منجر به برگشت محصولات به شرکت شد و وزارت دادگستری‌ ایالات متحده تحقیقات جنایی فدرال را در ‌این زمینه انجام داد. عظیم‌ترین برگشت محصولات جانسون شامل دارو تایلنول کودکان و دیگر داروهای بدون نسخه بودند که منجر به تعطیلی موقت کارخانه شد. تخمین زده می‌شود که ‌این شرکت در حدود ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ ضرر کرده است.

آقای «ولدون» طی اعلام سازمان دهی مجدد در ماه اوت گفت: «افرادی که از محصولات ما استفاده می‌کنند و ما آنها را ناامید کرده بودیم در اولویت قرار می‌گیرند‌.»

آقای «ولدون» تیم کنترل کیفیت در سطح گسترده‌ای را انتخاب کرده و در حال ارتقای محصولات کارخانه است. او همچنین به تازگی یک رییس جدید برای امور مصرف‌کنند‌گان و همچنین نایب رییسی را برای نظارت برنامه‌های بلندمدت منصوب کرده است.

بعضی از فعالان سرمایه‌گذار در مورد موفقیت‌آمیز بودن اقدامات اصلاحی آقای «ولدون» مردد هستند. «ویلیام پترسون» مدیر اجرایی سرمایه‌گذاری ائتلاف نیروی کار فدرال گفت: اقدام «آقای ولدون» در زمینه مدیریت ریسک اعتبار در خصوص‌ ایمنی محصول با شکست مواجه شده است. اتحادیه صندوق بازنشستگی ائتلاف نیروی کار در حدود ۵/۱۳ میلیون یا کمتر از ۱ ‌درصد از متوسط سهام معوقه شرکت جانسون را در دست دارد.

«جیمزکالن» مدیر مستقل هیات مدیره مخالفت کرد و گفت‌: «همه می‌دانند که «بیل» بحران‌ها را به خوبی پشت سر گذاشته است.»

سرجیو مارچیون، کرایسلر

در سال ۲۰۱۱‌، قدرت و صلابت همکاری کرایسلر و فیات (کارخانه‌های اتومبیل‌سازی) به آزمایش گذاشته خواهد شد. آقای «مارچیون» سعی دارد مشتریان را متقاعد کند که موقعیت کرایسلر پس از ارائه طرح‌های جدید و جالب اتومبیل‌ها به سرعت به حالت اولیه‌اش برمی‌گردد.

اتومبیل‌سازان پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما پیشرفت آنها به سرعت رقبا در دیترویت نیست. در سه ماهه سوم سال‌، فورد ۷/۱ میلیارد دلار سود کرده است و جنرال موتورز هم حدود ۲ میلیارد دلار سود داشته که در ماه نوامبر به بازار عمومی بازگشته است.

در‌ این اوضاع، کرایسلر در سه ماهه سوم سال، ۸۴ میلیون زیان خالص داشته است. آقای «مارچیون» که همچنین مدیر اجرایی کارخانه فیات است، گفت: «کرایسلر باید سود خالص پیش‌بینی شده سال ۲۰۱۱ را افزایش بدهد. او همچنین گفت اگر شرکت آمریکایی به بازار سهام برگردد‌، فیات ممکن است۲۰‌ درصد از سهام کرایسلر را تا بیش از ۵۰ ‌درصد در سال جاری بالا ببرد.

کرایسلر برای افزایش فروش و به عنوان بخشی از تلاش خود‌، نمونه‌هایی از ۱۷ مدل خودرو با طراحی مجدد یا درجه یک را به بازار عرضه کرده است. «دیوید ویستون» تحلیل گر سهام خودرو در شرکت Morningstar اظهار داشت‌: «آقای «مارچیون» ثابت کرده که بسیاری از منتقدین در اشتباه هستند. اما پیش از عمومی شدن دوباره سهام کرایسلر‌، آقای «دیوید ویستون» گفت که دوست دارد شاهد نتایج سودآور یک یا دو ساله باشد.»

بعضی از اعضای هیات مدیره کرایسلر همچنین از پیشرفت شرکت‌، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

آنتونیو پرز، کداک

آقای «پرز» مدیر اجرایی پیشین شرکت Hewlett_packard‌، زمانی که در سال ۲۰۰۵ به مدیریت اجرایی کداک منصوب شد‌، انتظار می‌رفت که تغییرات اساسی در شرکت‌ ایجاد کند و به تکنولوژی دیجیتالی روی آورد.

او هنوز در حال توسعه و تبدیل است‌. از سال ۲۰۰۴‌، در میان ساخت دوباره و تلاش برای ایجاد تجارت جدید‌، شرکت کداک فقط در سال ۲۰۰۷ سود داشته است.

امسال تغییرات قابل توجهی صورت گرفته است. ۲۰۱۱سال مصرف‌کنندگان تجارت پرینترهای جوهر افشان است که مدیران اجرایی تصور می‌کنند یکی از تجارت‌های اساسی کداک به شمار می‌رود که به پیشرفت کمپانی کمک زیادی می‌کند.

«کریس وایت مور» تحلیل‌گر بانک در هلند می‌گوید: «آقای «پرز» بیشتر اهداف مالی و استراتژی خود در ۵ سال گذشته را اجرا نکرده است «و از زمانی که او مدیر اجرایی شده‌، سهام شرکت کداک در حدود ۸۰ ‌درصد کاهش پیدا کرده است، «ریک برادک» رییس هیات‌مدیره گفت: «آقای «پرز» مناسب‌ترین فرد برای ‌ایجاد تغییرات به یاد ماندنی در شرکت کداک به شمار می‌رود.»