مدرسه کسب‌وکار ریچارد ‌ایوی

فاطمه ابوالحسن‌لو

بخش دوم و پایانی

بــرنامه مــدیریت کسب‌وکار MBA در سال ۱۹۴۸ پایه‌گذاری شد و اولین برنامه در نوع خود در کانادا بود. اولین فارغ‌التحصیلان مدرسه در سال ۱۹۵۰ فارغ‌التحصیل شدند و مدل برنامه طبق برنامه کسب‌وکار هاروارد و یک دوره دو ساله بود. در سال ۲۰۰۶ مدرسه برنامه MBA را پس از بررسی جامع رویکرد مدرسه، باز آرایی نمود و برنامه تبدیل به یک دوره ۱۲ ماهه شد و از پردیس وسترن انتاریو به مرکز مطالعات استراتژیک ING نقل مکان کرد. سپس دوره رهبری و نوآوری در مدیریت بهداشت را معرفی کرد و در سال ۲۰۱۱ ، ۱۴۶ دانشجو جذب کرد.

برنامه دکترا

دانشگاه وسترن انتاریو در سال ۱۹۶۱ برنامه دکترا را ارائه کرد که اولین برنامه دکترا در کسب‌وکار در کانادا بود. ‌این برنامه در هشت رشته یعنی امور مالی، مدیریت عمومی، سیستم‌های اطلاعاتی، علم مدیریت، حسابداری مدیریت، بازاریابی، مدیریت عملیات و رفتار سازمانی متمرکز شده است.

برنامه اجراییEMBA

در سال ۱۹۹۱ با اضافه شدن شعبه هنگ‌‌کنگ، دوره مدیریت اجرایی مبتنی بر ویدئو کنفرانس و از راه دور آغاز شد که در سال ۱۹۹۵ اولین برنامه اجرا شد. در سال ۲۰۰۷ نیز در کانادا و در مرکز رهبری، ‌این برنامه ارائه شد که جامعه هدف آن مدیران پرمشغله بودند.‌این برنامه ماهی یکبار و در آخر هفته یعنی از پنج‌شنبه تا یکشنبه برگزار می‌شود که کل برنامه یک دوره ۳ ترمه است که طی ۱۵ ماه

ارائه می‌شود.

دوره‌های آموزشی

مدرسه‌ایوی به طور سنتی ۴ دوره آموزشی ارائه می‌دهد.

مقدمه‌ای بر کسب‌وکار

متمرکز بر حسابداری مالی، تجزیه و تحلیل کسب‌وکار و مدیریت حسابداری مدیریت.

دوره مقدماتی کسب‌وکار برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی و سایر علوم

دوره مقدماتی کسب‌وکار برای دانشجویان مهندسی.

روش‌های نوین آموزش در مدرسه

در سال ۲۰۰۶، مدرسه رویکرد جدیدی در آموزش را که رهبری متقابل سازمانی بود در پیش گرفت.

هدف از رهبری متقابل سازمانی تربیت فارغ‌التحصیلانی با مهارت و قابلیت پیش‌بینی، تجزیه و تحلیل، عملکرد استراتژیک برای مسائل جهانی چون جهانی شدن، رقابت، بهره‌وری و نوآوری است.

بنابراین مدرسه از رویکرد سنتی خود به آموزش مدیریت که بر موارد مشخصی چون مورد مالی، حسابداری، بازاریابی و استراتژی بود خارج و به سمت مدیریت ماتریسی و پروژه محور

حرکت کرد. تصمیم مدرسه در واقع پذیرفتن رویکرد جدید مدیریت آموزش و پرورش، در پاسخ به رایزنی‌های گسترده با دانش آموختگان و سهامداران است.

در حقیقت می‌توان گفت نیازهای بخش مهمی‌از جامعه کسب‌وکار جهانی و در حال تحول است.‌این دگرگونی در تمام برنامه‌های مدرسه از جمله مدیریت MBA، EMBA، HBA و دوره‌های آموزشی

مشاهده می‌شود.

برنامه MBA به طور کامل منعکس‌کننده رویکرد جدید مدرسه به آموزش و پرورش مدیریت است که در حال حاضر یک برنامه یکساله و قابل دسترس در بسیاری از نقاط اروپا است و از طرف مدارسی چون انسید و IMD مورد توجه واقع شده است.

روش مشهور مطالعه موردی مدرسه همچنان نقش محوری در برنامه درسی دارد و موارد جدید آموزش متقابل سازمانی برای کمک به دانشجویان برای روبه‌رویی با مسائل جاری، ساخت چارچوب فکری، عملی و رهبری

اجرا می‌شود.

در حقیقت مطالعه موردی به دانشجویان کمک می‌کند تا حس درستی از مسائل داشته باشند و چالش‌های پیش روی مدیران را به خوبی درک کنند.

افتخارات

این مدرسه در حال حاضر با رویکردی نوین پیشرو و پیشگام در امر تدریس و پژوهش شده است.

از هر ۵ فارغ‌التحصیل دو نفر آن مدیرعامل، معاون یا مدیر استراتژیک هستند.

دارای اعتبار بین‌المللی در تعالی آموزش و پرورش و تربیت استادان و دانشجویان با ظرفیت بالا را در دستور کار دارد.

این مدرسه در کنار دانشگاه ‌هاروارد یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان مطالعات موردی در جهان است.

اولین مدرسه آمریکای شمالی در دایر کردن شعبه در هنگ‌کنگ به شمار می‌رود.