او در این مسیر، این پلت‌فرم حرفه‌‌‌ای شبکه‌‌‌سازی را از تحولات استراتژیک مهمی عبور داده است.

لینکدین که حالا تحت مالکیت مایکروسافت است، وارد مرحله بعدی تحول بزرگ خود شده است: هوش مصنوعی.

شاپرو در مصاحبه با بلومبرگ‌‌‌، برای کارکنان نسل Z که در حال ورود به بازار کار با تحولات بنیادین هستند، توصیه‌‌‌هایی کرده است:

 بلومبرگ: با هوش مصنوعی شروع می‌‌‌کنیم؛ موضوع داغ این روزها. شنیده‌‌‌هایت چیست؟

شاپرو: بزرگ‌ترین موضوع ناشناخته و شاید بزرگ‌ترین تغییر، این است که تقریبا هر نقشی در حوزه هوش مصنوعی بازنویسی می‌شود.

از مهندس‌‌‌ها گرفته تا فروشندگان، بازاریابان، متخصصان مالی و وکلا – همه به نوعی هوش مصنوعی را اهرم کارشان قرار داده‌‌‌اند.

 بنابراین، تیم استعدادیابی باید بداند چطور می‌تواند با اتکا بر دانش اهرم‌‌‌ قرار دادن هوش مصنوعی، در مورد استخدام افراد فکر کند. و چطور افراد را تجهیز می‌‌‌کنند تا مهارت‌‌‌های جدیدی که مورد نیاز است را یاد بگیرند؟

ممکن است فکر کنید این بزرگ‌ترین تحول در مهارت‌‌‌هاست که در طول زندگی‌‌‌تان تجربه کرده‌‌‌اید.

ممکن است حتی بگویید یکی از مهم‌ترین مهارت‌‌‌ها در هر شغلی صرفا این است که بفهمید چطور باید از قدرت هوش مصنوعی در وظایف روزمره‌‌‌تان رمزگشایی کنید. و این یک تحول کاملا ناگهانی است از آنچه برای موفقیت لازم است.

 فکر می‌‌‌کنید مهم‌ترین مهارت‌‌‌هایی که مورد نیاز خواهند بود، کدامند؟

وقتی پای استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به میان می‌‌‌آید، من فکر می‌‌‌کنم تمام روندهایی که مدتی شاهدش بوده‌‌‌ایم، شدت بیشتری می‌‌‌گیرند.

بنابراین می‌‌‌بینید که یک محیط بسیار رقابتی برای دانشمندان داده یا مهندسان پلت‌فرم‌‌‌ها ایجاد می‌شود.

قبلا ممکن بود بگویید «این مهارت‌‌‌ها به مجموعه‌‌‌ شرکت‌هایی محدود می‌‌‌شوند که در خط مقدم این تکنولوژی‌‌‌ها قرار دارند.» اما حالا به سمت محیطی حرکت می‌‌‌کنیم که برای هر شرکتی که می‌‌‌خواهد از تکنولوژی هوش مصنوعی به شکل موثری استفاده کند، این اتفاق مهم و حیاتی است.

 برخی شرکت‌ها ریسک‌‌‌پذیرند و هوش مصنوعی را همه‌‌‌جوره آزمایش می‌‌‌کنند. اما برخی دیگر عقب می‌‌‌نشینند و دیگران را تماشا می‌‌‌کنند. به نظر شما بهترین استراتژی چیست؟

ما مفتخریم به اینکه برخی از این تکنولوژی‌‌‌های جدید را قبل از اینکه در سطح گسترده در جهان فراگیر شوند، دیده‌‌‌ایم. چون بخشی از شرکت مایکروسافت هستیم، در مورد اینکه چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی قرار است چه کار کند، یک بینش اولیه داشتیم.

در نتیجه آن، فرمول نقشه راه محصولمان را تغییر دادیم.

و سوالی که مطرح شده بود این بود: پلت‌فرم لینکدین چگونه جزو اولین محصولاتی خواهد شد که از هوش مصنوعی استفاده می‌‌‌کند؟ (همان‌طور که جزو اولین محصولات موبایل یا شبکه اجتماعی شدیم).

این مساله که هوش مصنوعی چطور هر بخشی از تجربه لینکدین را تغییر می‌‌‌دهد، به ماموریتی برای کل سازمان ما تبدیل شد.

 آیا حس می‌‌‌کنید المانی در هوش مصنوعی مولد وجود دارد که در مورد آن اغراق شده است؟

از منظر تکنولوژی، تعداد اپلیکیشن‌‌‌های کاربردی که نحوه کار کردن افراد را بهبود می‌‌‌بخشند، هیچ‌‌‌گاه مثل امروز نبوده است. این برنامه‌‌‌ها، از نوشتن پیام گرفته تا کمک به توصیف خودتان به شیوه‌‌‌ای که برای کارفرما جذاب باشد را دربرمی‌‌‌گیرند.

استفاده گسترده از یک تکنولوژی که کمتر از یک سال پیش آمده، آن هم در همه زمینه‌‌‌ها، اتفاقی بی‌‌‌سابقه است. با این حال، من در مورد چیزهایی که امروز در دسترس هستند، بسیار خوش‌بینم.

 البته ارزش هوش مصنوعی مولد در خیلی از زمینه‌‌‌های حرفه‌‌‌ای و کاری واقعی است.

 جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی‌‌‌پی‌‌‌مورگان، اخیرا گفته بود که فکر می‌‌‌کند نسل بعدی می‌تواند حتی از هفته کاری سه روز و نیمه بهره ببرد. کنجکاوم بدانم آیا شما هم فکر می‌‌‌کنید که کم‌کم باید شاهد نتیجه دادن دستاوردهای بهره‌‌‌وری باشیم؟

همه این مزیت‌‌‌ها، چه به معنی داشتن وقت بیشتر برای تفریح یا تمرکز بیشتر بر جنبه‌‌‌هایی از کارمان که از آن لذب می‌‌‌بریم باشند و چه نباشند، من فکر می‌‌‌کنم هنوز هم جای کار داریم.

اما وعده صرف زمان کمتر برای کارهای بیهوده و تکراری، یا کارهایی که غیربشر هم می‌تواند انجامشان دهد، اتفاق بسیار مثبتی است.

 توصیه شما به یک فرد جوان که می‌‌‌خواهد وارد دنیایی شود که در آن هوش مصنوعی تحولات زیادی ایجاد می‌‌‌کند، چیست؟

به آنها می‌‌‌گویم استفاده از ابزارها را یاد بگیرید، امتحانشان کنید و ببینید چه کار می‌توانند کنند.  افرادی که در استفاده از این ابزارها راحت هستند – مثل افرادی که به طور کلی تکنولوژی را به راحتی می‌‌‌پذیرند – فرصت‌‌‌هایی در اختیار دارند. و همان‌‌‌قدر که برای مهارت‌‌‌های فنی تقاضا وجود دارد، برای مهارت‌‌‌های انسانی مثل ارتباطات و خلاقیت هم تقاضای رو به افزایشی وجود دارد.

مدارس موفق، مدارسی خواهند بود که این نوع تجربیات یادگیری را برای افراد رواج دهند؛ آن هم به شیوه‌‌‌ای که کارفرمایان امروزی به دنبالش هستند.

منبع: Bloomberg