لینده از نظر ارزش بازار بزرگ‌ترین شرکت تولید و انتقال گازهای صنعتی در جهان است و آوازه بلندی در کیفیت،  ایمنی و نوآوری دارد. لینده محصولات و خدمات خود را به صنایع فلزی،  معدنی،  خودروسازی،  شیمیایی،  غذا و نوشابه،  دارویی و سلامت،  پالایشگاهی،  شیشه و صنایع الکترونیک ارائه می‌کند.

 ساختار سازمانی

ساختار لینده از نظر نوع کسب‌وکار به سه بخش اصلی تولید گازهای صنعتی،  خدمات مهندسی و سایر تقسیم شده است. بخش تولید گازهای صنعتی،  وظیفه تولید و تامین گازهای تخصصی مورد استفاده در صنایع مختلف را به عهده دارد.

بخش خدمات مهندسی در زمینه ساخت و توسعه طرح های صنعتی کلید در دست،  به‌ویژه ساخت تجهیزات و کارخانجات شیمیایی در اشل بزرگ فعالیت می‌کند و به صنایع مختلف در رابطه با تکنولوژی فرآیند،  راهکار می‌دهد.

بخش سایر نیز عمدتا شامل خدمات لجستیکی است که توسط شرکت زیرمجموعه گروه به نام Gist که اخیرا لینده آن را به گروه مارک اند اسپنسر فروخته است،  اداره می‌شود.

هیات مدیره لینده شامل ۱۱ نفر است و مدیرعامل هلدینگ،  سانجیو لامبا،  در یک ساختار وظیفه‌ای مستقیما با مدیرکل امور مالی،  مدیرکل منابع انسانی،  مدیرکل امور حقوقی،  قائم مقام امور عمومی جهانی،  قائم مقام تعالی عملیات و بهره‌وری،  و قائم مقام انرژی پاک و تکنولوژی در ارتباط است. همچنین در قالب یک ساختار بخشی،  قائم مقام‌های اجرایی دو منطقه جغرافیایی،  سه مدیر عامل،  سه رئیس هیات‌مدیره و یک قائم مقام ارشد نیز مستقیما به مدیرعامل گزارش می‌دهند.

مناطق جغرافیایی در درون خود در مواردی به طور همزمان از ساختارهای وظیفه‌ای،  جغرافیایی و محصولی استفاده کرده‌اند. نکته جالب آنکه مدیرکل ایمنی و مدیرکل امور پایداری (سازگاری با محیط زیست) تحت امر مدیرکل منابع انسانی شرکت انجام وظیفه می‌‌‌کنند. لینده برنامه ویژه‌‌‌ای به نام BeSafe را برای آموزش ایمنی به کارکنان خود و سایر شرکای تجاری و مشتریانش پیاده‌سازی کرده است. این برنامه یک برنامه ایمنی مبتنی بر رفتار (Behavior Based Safety Program) است که با تمرکز بر تغییر رفتار در فرد،  احساس مسوولیت در برابر ایمنی را در تک‌تک کارکنان نهادینه می‌‌‌کند تا از تعدد و شدت حوادث در محیط کار کاسته شود.

 فرهنگ سازمانی

مدیرعامل لینده طی بیانیه‌ای ماموریت شرکت را «بهره‌‌‌ورتر کردن دنیا» و چشم‌انداز آن را «قرار گرفتن در صدر شرکت‌های تولید گاز صنعتی با بهترین عملکرد» اعلام کرده است.

او همچنین پنج ارزش سازمانی را در لینده به صورت زیر،  به‌‌‌وضوح شرح داده است:  

۱- ایمنی:  ما ایمنی را مقدم می‌شماریم و معتقدیم که می‌توان از همه حوادث پیشگیری کرد. هدف ما آن است که هیچ صدمه‌ای به انسان‌ها،  جامعه و محیط زیست نزنیم. ما به طور مداوم برای بهبود فرهنگ ایمنی در سراسر جهان می‌کوشیم.

۲- یکپارچگی: تلاش ما همواره بر آن است که به اهدافمان به شیوه‌های اخلاقی دست یابیم. در انطباق با منشور یکپارچگی کسب‌وکار شرکت،  انتظار ما آن است که میان مدیریت شرکت با کارکنان و نیز با شرکای تجاری‌مان یک رابطه متقابل شفاف وجود داشته باشد.

۳- جامعه: ما خود را متعهد می‌دانیم که جامعه‌ای را که در آن کار و زندگی می‌کنیم بهبود دهیم. مشارکت شرکت در امور خیریه و فعالیت‌های داوطلبانه کارکنان ما حامی برنامه‌هایی است که در جهان نقش مهم و پایدار ایفا می‌کنند.

۴- شمول:  به منظور جذب استعدادها و تشکیل تیم‌های با عملکرد بالا،  ما از تنوع و چندگونگی منابع انسانی با آغوش باز استقبال می‌کنیم و با شنیدن همه صداها و بهره‌مندی از افکار،  نظرات و دیدگاه‌‌‌های گوناگون به طور کامل به پتانسیل خود دست می‌یابیم.

۵- پاسخگویی: ما چه به صورت جمعی و چه در قالب فرد خود را پاسخگوی عملکردمان می‌دانیم. ما بر آنچه انجام می‌دهیم و چگونگی انجام آن تمرکز می‌کنیم و به تحقق اهداف سازمانی و فردی متعهد هستیم.

 محیط و شرایط کسب ‌وکار

۱- نقاط قوت و ضعف: نقطه قوت اصلی لینده ریشه در رهبری بازار و پرتفوی وسیع و فراگیر آن در بخش صنایع گاز دارد. حضور جهانی و گسترش عملیات در بیش از ۱۰۰ کشور لینده را قادر می‌‌‌سازد که به پایگاه وسیع‌تری از مشتریان دسترسی داشته و جاپای خود را در بازارهای جدید گسترش دهد.

همچنین وجود دپارتمان تحقیق و توسعه قدرتمند از نقاط قوت مهم این گروه است. اما به‌رغم حضور قوی در بازار،  اندازه سازمان و تنوع جغرافیایی آن،  می‌تواند مشکلاتی در مدیریت عملیات ایجاد کرده و سودآوری را تحت‌تاثیر قرار دهد.

همچنین لینده تمام تمرکز خود را در بخش تجارت گاز صنعتی به کار گرفته که می‌تواند موجب از دست رفتن فرصت‌هایی شود که در سایر صنایع با رشد شتابان وجود دارد.

همچنین سابقه الحاق و ادغام‌های زیاد در لینده ممکن است موجب بروز تضادهای بالقوه شود و برای مدیریت نیروی کار چالش‌‌‌زا باشد.

۲- فرصت‌ها و تهدیدها: بازار گازهای صنعتی بسیار پر رقابت است و حضور رقبایی چون شرکت‌های Air Liquide،  Air Products and Chemicals  و هلدینگ  Taiyo Nippon Sanso می‌تواند به جنگ قیمتی در بازار منجر شود و از سودآوری لینده بکاهد.

آسیب‌پذیری در مقابل نوسانات هزینه مواد خام و رکود در اقتصاد جهانی تهدید دیگری است که روی عملکرد کل شرکت اثرگذار است. بالاخره اجبار لینده به پایبندی به قوانین سفت و سخت و استانداردهای ایمنی است که عدم‌انطباق با آنها می‌تواند برای شرکت چالش‌‌‌‌‌‌زا باشد.