تشییع  در خلوت

هادی مشکوه که روز جمعه به‌دلیل کهولت سن و بیماری از دنیا رفت، دیروز ۲۴ آبان ماه از مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بدرقه شد.

به گزارش «ایسنا» مراسم تشییع جنازه این تهیه‌کننده و عکاس قدیمی سینما در حالی برگزار شد که تعدادی از هنرمندان حاضر نسبت به عدم حضور کم‌شمار سینماگران در این مراسم، لب به گلایه گشودند.خسرو امیرصادقی یکی از حاضران در این مراسم، درباره این هنرمند گفت: طبیعت و ذات ایرانی در این لحظه حتی اگر بدترین انسان این کره خاکی به دیار ابدی برود دیده می‌شود و در این لحظه است که می‌گوییم انسانی که از این دنیا رفته است، بسیار آدم خوبی بود. اما این‌بار با واقعیت و شرافت انسانی؛ باید بگویم انسان خوبی رفت.

این تهیه‌کننده بیان کرد: بسیاری به من می‌گویند حرف نزن‌، در جشن‌ها‌، در مراسمی که وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می‌کند‌، در مراسم نقد و بررسی می‌گویند حرف نزن. آنجا جای حرف زدن نیست، پس کجا باید حرف زد؟ جای تاسف دارد کسی که تمام عمرش را برای فیلم‌های انقلاب گذاشت به جز چند نفر آدم وفادار، با این وضعیت (حضور کم‌شمار هنرمندان) تشییع می‌شود، من برای همه متاسف هستم و برای مسوولان نیز متاسفم.

این هنرمند افزود: مشکوه خانه خودش را فروخت. با پولی که برنج خریده بود آن را به جنگل‌های گیلان می‌برد و به عوامل فیلم «میرزاکوچک‌خان» می‌داد اما امروز این چنین از او استقبال می‌شود. مسوولان فقط با کسانی که به شهرت رسیده‌اند عکس یادگاری می‌گیرند. خدا رحمتش کند؛ او شعار خوبی داشت و به کسانی که به او بدی یا لطف می‌کردند می‌گفت: «خدا بچه‌هایتان را زیاد کند».امیر صادقی اضافه کرد: من اینجا اعلام می‌کنم یکی از شریف‌ترین اجزای سینمای ایران به دیار باقی شتافت و پیشنهاد می‌کنم از بازارهای سیاسی احمقانه که در سینما باز شده است، دست بردارید و حرمت نگه دارید.