هشتمین هفت نگاه با ٢٩٠ هنرمند در راه است

هشتمین هفت نگاه، فروش سال هنرهای تجسمی، عصر جمعه بیست و دوم آبان ماه ١٣٩٤ در فرهنگسرای نیاوران آغاز به‌کار می‌کند. هفت نگاه با مشارکت گالری‌های آریا، الهه، گلستان، والی، هفت ثمر و ماه مهر با هدف رونق افزایی به اقتصاد هنر، ارائه آثار هنری اصیل و عرضه آثار هنری با قیمت‌های مناسب، چون ٩ سال گذشته، این نمایشگاه تجسمی را با محوریت فروش برگزار می‌کند.

لیلی گلستان، سخنگوی هفت نگاه در خبر اولیه این رویداد به هنرآنلاین گفت: «در هشتمین هفت نگاه از میان انبوه آثار هنری متقاضی، ٢٩٠ هنرمند منتخب شده‌اند که با نمایش بیش از ٣٨٠ نقاشی، نقاشی خط، طراحی، چاپ دستی که در میان آنها ٤٠ مجسمه هم حضوری پررنگ دارند مردم را به خرید اثر هنری دعوت می‌کند.»

بنا به گفته او، گروه هفت نگاه مانند هر سال کوشیده است ضمن ارائه آثاری با کیفیت خوب، قیمت‌هایی فوق‌العاده مناسب را پیشنهاد کند تا اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنری ترغیب شوند.

حضور سه نسل از هنرمندان شاخص ایران در یکصد سال اخیر، عرضه آثاری با رویکردهای بسیار متنوع زیباشناختی و موضوعی و صد البته معرفی استعدادهای تازه نقاشی و مجسمه‌سازی از دیگر خصوصیات هفت نگاه هشتم است که سخنگوی این گروه بر آنها تاکید دارد.هفت نگاه تازه به لطف حمایت‌های موسسه رهنما، کانون انفورماتیک و چارسو حائز کاتالوگ نفیسی هم خواهد بود که در روز افتتاحیه انتشار خواهد یافت.اولین هفت نگاه، اسفند ١٣٨٥ با حضور ١٤٠ هنرمند در فرهنگسرای نیاوران برپا شده بود و اینک به عنوان نمادی از همگرایی گالری‌های تهران، تاثیر بسزایی در تشویق اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنری داشته و مجموعه‌داران جوانی را به جامعه تجسمی افزوده است. هشتمین هفت نگاه از بیست‌ودوم آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به‌کار می‌کند و تا ششم آذرماه دایر خواهد بود.