حذف جوایز مشترک از فیلم فجر

محمد حیدری تغییرات فراخوان سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را حاصل ماه‌ها مشورت و کارشناسی دانست و به عنوان دبیر جشنواره تاکید کرد رویکرد امسال راضی کردن همه نیست، بلکه باید جشنواره‌ای حرفه‌ای برپا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر محمد حیدری، دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در نخستین گفت‌وگوی خود پس از اعلام فراخوان جشنواره درباره تغییرات ایجاد شده در فراخوان توضیحاتی ارائه کرد. وی در بخشی از مصاحبه خود عنوان کرد که در تغییرات انجام شده مصالح سینمای ایران درنظر گرفته شده است و البته به هیچ‌عنوان سعی نشده با قراردادن بخش‌های متعدد طیف‌های مختلف را به هر شیوه‌ای راضی نگه داشت.

به گفته وی نکته مهم در رویکردی که امسال به بخش‌های مختلف داریم این است که به هر قیمتی قصد راضی کردن طیف‌های مختلف سینماگران را در انتخاب آثار به‌ویژه در بخش «سودای سیمرغ» نداریم و معتقدیم باید جشنواره به صورت کاملا حرفه‌ای و کارشناسی برگزار شود. دبیر جشنواره فیلم فجر افزود:‌ نکته مهم دیگری که در اینجا باید بدان اشاره کنم این است که در اهدای جوایز، حذف جایزه‌های مشترک را در دستور کار قرار دادیم و در جشنواره سی و چهارم هیچ جایزه‌ای به صورت مشترک اهدا نمی‌شود. همچنین دیپلم‌های افتخار را مگر در موارد ضروری اهدا نمی‌کنیم و نکته مهم اینکه هیچ بخشی با عنوان خارج از مسابقه در جشنواره فیلم فجر نداریم.