عروسک‌های مشاهیر ایران به صحنه برمی‌گردند

سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» اعلام کرد که رپرتوآر اپراهای عروسکی این گروه از ۵ مهرماه با اجرای اپرای «سعدی» آغاز می‌شود و با اجرای چند اپرای عروسکی دیگر ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری هنرآنلاین، بهروز غریب‌پور درباره فعالیت‌های گروه تئاتر عروسکی «آران» و اجرای اپراهای عروسکی این گروه در سال جاری گفت: در حال تمرین اپرای عروسکی «سعدی» هستیم و قرار است از ۵ مهرماه رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» را با اجرای اپرای «سعدی» در تالار فردوسی آغاز کنیم. این رپرتوآر با اجرای اپراهای «عاشورا»، «مولوی»، «حافظ» و «لیلی و مجنون» ادامه پیدا می‌کند.

وی درباره تولید جدید گروه تئاتر «آران» در زمینه اپرای عروسکی، یادآور شد: ضمن تمرین برای برگزاری رپرتوآر اپراهای عروسکی، روی اپرای عروسکی «خیام» کار می‌کنیم که امیدوارم این اپرا نیز به جمع سایر تولیدات گروه افزوده شود. غریب‌پور درباره برنامه اجرای اپراهای عروسکی در شهرهای مختلف کشور نظیر شیراز و اصفهان، متذکر شد: بعد از اینکه نتوانستیم اپرای «سعدی» را در شیراز به صحنه ببریم، برنامه‌های گروه در تهران متمرکز شد. وی ادامه داد: البته از سوی جمعی از فرهیختگان خراسان برای اجرا دعوت شد ولی به‌دلیل تداخل این دعوت با برگزاری رپرتوآر گروه که از ۵ مهرماه آغاز می‌شود، خواستیم تا اجرای مورد نظر به فروردین‌ماه ۹۵ موکول شود که این پیشنهاد پذیرفته شد.