وعده ایوبی برای تشکیل گروه سینمایی کودک و نوجوان

رئیس سازمان سینمایی گفت: در حال بررسی هستیم تا گروه سینمایی کودک و نوجوان را مانند گروه سینمای گروه هنر و تجربه راه‌اندازی کنیم که در این صورت، اصفهان پایگاه اصلی آن خواهد بود. به گزارش «ایسنا»، دکترحجت‌الله ایوبی در گفت‌وگویی در حاشیه رونمایی از پرده صلح در مقابل مقر اصلی جشنواره کودک، پس از نگارش دلنوشته خود گفت: اصفهان را پایگاه سینمای کودک می‌دانم. امسال استقبال مردم، نحوه برگزاری جشنواره، فعالیت مدیران و... نسبت به سال گذشته متفاوت است و این نشان می‌دهد مردم اصفهان جشنواره را برای خودشان می‌دانند و من مطمئنم اصفهان پایگاه خوبی برای سینمای کودک و نوجوان خواهد بود؛ هم برای ایران و هم برای جهان.

بنا بر این گزارش، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه پرده صلح، قلم‌مویی را به پسری ۱۲ ساله داد تا او نقاشی‌اش را با رنگ اکرلیک روی پرده صلح آماده کند. سپس رئیس سازمان سینمایی روی پرده صلح این جمله را نگاشت: «آنجا که رنگ هست، جنگ نیست؛ پیش به سوی رنگ و هنر برای نهادینه کردن فرهنگ صلح.»

این مراسم روز گذشته ۱۱ مهر در مقابل هتل عباسی مقر اصلی جشنواره بیست و هشتم فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد. روی این پرده وسیع قرار است نقاشی‌هایی از کودکان و نوجوانان اصفهانی با موضوع کودکان قربانی جنگ نقش بندد. این پرده توسط کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال رنگ آمیزی خواهد شد و دلنوشته‌هایی برای صلح و عدالت توسط میهمانان جشنواره نوشته خواهد شد.