رضا عطاران با دومین فیلم سینمایی خود وضعیت نابسامان فروش فیلم‌ها را در تابستان گرم 1393، سامان بخشیده و موجب حضور پرتعداد تماشاگران در سالن‌های سینما شده است. نزول سطح کیفی کمدی‌هایی که در اوایل دهه 80 نبض سینمای ایران را در دست گرفته بود، در این سال‌ها موجب توجه بیشتر مخاطبان به فیلم‌هایی با تم اجتماعی شده است. درنتیجه این وضعیت بیشتر کارگردانان سراغ روایت داستان‌هایی پرابهام و معمایی رفتند تا به جای خنداندن، با طرح گره‌های زندگی خانوادگی، تماشاگران را به سالن سینما بکشاند. فضای عبوس فیلم‌هایی که اغلب در این حال و هوا ساخته شدند، موجب دلزدگی همان مخاطبان طرفدار این فیلم‌ها شد و حالا در این وضعیت وقتی یک فیلم متفاوت از این فضاها به نمایش درمی‌آید و البته نقش اصلی آن را کمدین محبوب سینما و تلویزیون بازی می‌کند، با استقبال گسترده تماشاگران روبه‌رو می‌شود.
«رد کارپت» در مقطعی که زمان مناسبی برای نمایش عمومی آثار سینمایی محسوب نمی‌شود و فروش‌ها تحت تاثیر گرمای تابستان، ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات جام جهانی است، در مدت ۱۵ روز، ۷۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته است. فروش ۲۶ میلیونی این فیلم در یک روز و فقط در سینما آزادی رکوردهای فروش را در سینمای ایران جابه جا کرد.
«برف» به کارگردانی مهدی رحمانی که سومین فیلم این کارگردان محسوب می‌شود، از ۱۶ روز پیش به نمایش عمومی درآمده است و در این مدت ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته است.«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به مدت ۴۲ روز است که اکران عمومی شده و در این مدت فیلم روح‌الله حجازی ۵۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته است. دومین فیلم پوریا آذربایجانی «تجریش ناتمام» نام دارد که در مدت ۹ روزی که از آغاز اکران آن می‌گذرد ۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته است.«دربست آزادی» به کارگردانی مهرشاد‌کارخانی هم در ۲۳ روز به ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است
«متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی بعد از 57 روز اکران 405 میلیون و 300 هزار تومان فروخته و فروش «پنج ستاره» ساخته مهشید افشارزاده که از فیلم‌های پرفروش چند ماه اخیر محسوب می‌شود بعد از 64 روز به 777 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.