از پلنگ صورتی تا هیولاخوانی در تئاترشهر

در حالی فصل تابستان فرا رسید که هنرمندان تئاتر در انتظار معرفی دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستند که حسن فتحی و حمیدرضا افشار کاندیداهای دبیری این دوره از جشنواره تئاتر فجر هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در راستای چند دوره اخیر این رویداد تئاتری ایران به لحاظ انتخاب و معرفی دبیر جشنواره با چالش‌هایی مواجه شده است. در دوره‌های گذشته تئاتر فجر استعفای دبیر جشنواره، کنار گذاشته شدن دبیر یک هفته قبل از برگزاری جشنواره و معرفی دیر هنگام دبیر تئاتر فجر رخ داده‌اند و در دوره سی و سوم با معرفی دیرهنگام دبیر نسبت به سال‌های گذشته رو‌به‌رو شده‌ایم.

اما با گذشت زمان و سرد شدن تنور گمانه‌زنی‌ها نام حسن فتحی و حمیدرضا افشار به عنوان دو تن از کاندیداهای دبیری جشنواره سی و سوم تئاتر فجر به گوش می‌رسد.

باید دید معرفی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در اوایل تیرماه اتفاق می‌افتد تا مشخص شود حسن فتحی دبیر این دوره از جشنواره تئاتر فجر خواهد شد یا حمیدرضا افشار.

در این شرایط زندگی در تئاتر همچنان ادامه دارد و تهران به عنوان مهم‌ترین مرکز تئاتر کشور با نمایش‌های روی صحنه در این روزهای شلوغ جام جهانی علاقه مندان جدی تر خود را به تقاطع خیابان انقلاب و ولی عصر و همچنین سالن‌های سطح شهر می کشاند.تا پایان تیرماه تقریبا ۱۴ نمایش هر شب اجرا دارند.

نمایش‌هایی که با نگاهی به عوامل آن از کارگردان گرفته تا بازیگر می‌توان به تنوع حضور چهره‌های مختلف در صحنه تئاتر کشور پی‌ برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگرچه تب فوتبال روی سالن‌های سینما و تئاتر تاثیر گذاشته است اما این روزها نمایش‌های متنوعی در تالارهای مختلف تهران به روی صحنه می‌رود. از بین نمایش‌های در حال اجرا، تنها دو نمایش «سیستم گرون هلم» و «خواستگاری» نمایش‌نامه خارجی دارند. در بین بازیگران و کارگردانانی که این روزها مشغول اجرای نمایش‌های خود هستند هم می‌توان چهره‌های آشنایی پیدا کرد. چهره‌هایی چون محمد یعقوبی، علی سرابی، افشین هاشمی، آروند دشت آرای، الهام پاوه‌نژاد، امیرحسین رستمی، لادن مستوفی، ایوب آقاخانی، عاطفه نوری، کاظم سیاحی، ستاره پسیانی و ...

از پلنگ صورتی تا هیولاخوانی در تئاترشهر