مراسم یادمان چهلمین روز درگذشت استاد محمدرضا لطفی نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی عصر شنبه با حضور تعداد زیادی از هنرمندان و علاقه‌مندان موسیقی ایرانی در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام ناظری خواننده موسیقی ایرانی در بخشی از این مراسم گفت: من مدت‌ها است که می‌بینم هر وقت کنار هم جمع می‌شویم و سعادت دیدار را پیدا می‌کنیم تقریبا به خاطر این است که موسیقیدانی از بین ما رفته است و این مساله در چند وقت اخیر تبدیل به یک موضوع تکراری شده که اتفاقا باعث تعجب من نیز هست و گویی قتل‌عامی در حوزه موسیقی اتفاق افتاده است، چرا که در رشته‌های دیگر عرصه فرهنگ و هنر تا به این حد مرگ و میر زیاد نیست و به همین خاطر است که من به شدت متعجب بودم.

ناظری توضیح داد: هنرمندان زیاد شده‌اند، اما آن کیفیتی که نسل محمدرضا لطفی در موسیقی وجود داشت به نظر من یک معجزه بود که در این نسل وجود ندارد. نسل هنرمندان بزرگی چون لطفی، عاشقانه حرکت کردند. آنها هدفی جز موسیقی نداشتند و لطفی یکی از بزرگان این عرصه بود.

ناظری در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: امیدوارم جوی به وجود بیاید که دوستی‌ها بیشتر شود و ما از نبودن بزرگانی چون لطفی، مشکاتیان و پایور درس بگیریم، درس‌هایی که نشات گرفته از زحمات و روح خستگی‌ناپذیر این هنرمندان است.

اجرای قطعات موسیقایی توسط علی‌اکبر شکارچی، گروه هم‌آوایان به سرپرستی حسین علیزاده و قطعه موسیقایی به سرپرستی توران بیگلر از دیگر بخش‌های مراسم یادمان استاد محمدرضا لطفی بود. چند کلیپ تصویری از محمدرضا لطفی با حضور شخصیت‌هایی چون محمدرضا شجریان، بیژن کامکار، محمود دولت آبادی، علی اکبر شکارچی، بهرام دبیری و دیگر هنرمندان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.