6 جایزه جشنواره «اربیل» برای سینمای ایران

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم «اربیل» با اهدای ۶ جایزه به سینمای ایران به پایان رسید. به گزارش «ایسنا»، تهمینه میلانی، سینماگر ایرانی ریاست هیات داوران این دوره از جشنواره را برعهده داشت. اسامی برگزیدگان این جشنواره به این شرح از سوی رئیس هیات داوران معرفی شد: بهترین فیلم «آخرین زمستان» به کارگردانی سالم صلواتی از ایران؛ بهترین کارگردان پیمان معادی برای «برف روی کاج‌ها» از ایران؛ بهترین فیلمبرداری فیلم «سرد» از ترکیه؛ بهترین بازیگر مرد فیلم «مثلث مرگ» از کردستان؛ بهترین بازیگر زن مهناز افشار برای «برف روی کاج‌ها» از ایران؛ بهترین مونتاژ محمدرضا و میثم مویینی برای «هیچ کجا هیچ‌کس» از ایران؛ بهترین فیلم‌نامه «هیچ‌کجا هیچ‌کس» از ایران؛ بهترین فیلم کردی «مثلث مرگ». جایزه ویژه هیات داوران به روح‌الله حجازی کارگردان «زندگی خانم و آقای محمودی» از ایران اهدا شد.

این جشنواره از ۹ تا ۱۳ خردادماه با هدف شناساندن فرهنگ و هنر اقلیم کردستان و ایجاد ارتباطات گسترده با فیلمسازان سراسر جهان برگزار شد.

جشنواره «اربیل» به دبیری «شوان بارزانی» و با حضور فیلم‌های ایرانی چون کلاشینکف (سعید سهیلی)، برف روی کاج‌ها (پیمان معادی)، هیچ کجا هیچ‌کس (ابراهیم شیبانی) و زندگی مشترک آقای محمودی و بانو (روح‌الله حجازی)، آخرین زمستان (سالم صلواتی) و همچنین رقص خاک(ابوالفضل جلیلی) و در بخش رقابتی فیلم کوتاه نیز فیلم‌های ایستگاه آخر (مصطفی سلطانی)، سیاه باید (باران سرمد)، مونولوگ (کاوه قهرمان)، سنگواره (پیمان نهان قدرتی)، رویای سرخ (شهریار‌پور سیدیان)، دستان خالی دل پر (بابک نبی‌زاده) و دوستی برای دوستم (سرکوت محمدی) حضور داشتند.