اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ کن

برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری جشنواره کن، سه جایزه اصلی بخش دو هفته کارگردانان به یک فیلم رسید. به گزارش «ایسنا»، فیلم «عشق در اولین جنگ»، ساخته بلند «توماس کایلی» در حالی سه جایزه اصلی بخش دو هفته کارگردانان امسال جشنواره کن را از آن خود کرد که تاکنون هیچ فیلم دیگری موفق به کسب همزمان این سه جایزه در تاریخ جشنواره کن نشده بود.

این درام رمانتیک موفق به کسب جوایز سینمای اروپا، جایزه انجمن نویسندگان و آهنگسازان دراماتیک و جایزه هنر سینما از بخش دو هفته کارگردانان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن شد.

این یازدهمین سالی است که سینمای اروپا جایزه

«Europa cinema» را در جشنواره کن در حمایت از شبکه سینمای اروپا اعطا می‌کند. هیات داوران بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن در بیانیه‌ای اعلام کردند: فیلم «عشق در اولین جنگ» فیلمی هنری کمیاب با فیلمنامه و بازیگری قدرتمند است. ساخته «توماس کایلی» دارای دیالوگ‌های کنایه‌داری است و رابطه زن و مردی که در مرکز فیلم قرار دارد،‌ مدرن و عاری از کلیشه‌ها است.

این فیلم‌ شایستگی دیده شدن در سراسر اروپا را دارد. همچنین جایزه فیلم کوتاه بخش دو هفته کارگردانان به فیلم برزیلی «سنگدل» ساخته «نارا نوراماند» و «یتائو» رسید و از فیلم «این می‌تواند از دیوار عبور کند» ساخته کارگردان رمانیایی «رودوجود» تقدیر ویژه شد.