اصغر فرهادی: فیلم جدیدم را قطعا در ایران می‌سازم
«اصغر فرهادی»، کارگردان ایرانی برنده اسکار در مصاحبه جدیدش از جزئیات فیلم آینده خود، سبک فیلمسازی، پیامدهای کسب اسکار و کارگردانان مورد علاقه‌اش سخن گفت.
به گزارش «ایسنا» هالیوود ریپورتر پای صحبت با اصغر فرهادی نشسته است و او در این گفت‌وگو درباره پروژه بعدی سینمایی گفت: داستانی در ذهن دارم که در ایران اتفاق می‌افتد و فیلم جدیدم را قطعا در ایران خواهم ساخت.
فرهادی که امسال با فیلم «گذشته» در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم معنوی را گرفت، درباره تجربه کسب اسکار ۲ سال پیش با فیلم «جدایی» گفت: تجربه خوبی بود که مخاطبان فیلم‌هایم را در سراسر جهان افزایش داد. من از آن دسته کارگردانانی هستم که مخاطبان فیلم‌هایم برایم بسیار مهم هستند. نکته مهم‌تر این بود که فهمیدم مردم در سراسر جهان بسیار شبیه به یکدیگرند، بنابراین، فیلم «جدایی» که با داستانی ایرانی و در ایران اتفاق می‌افتد، توانسته با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کند. زمانی که این فیلم توسط آکادمی اسکار انتخاب شد، به این معنی است که این فیلم با افراد بسیار زیادی که از فرهنگ ایرانی دور هستند، ارتباط برقرار کرده است.
فرهادی در پایان گفت‌وگویش با خبرنگار هالیوود ریپورتر «آکی‌را کوروساوا»، «اینگمار برگمن» و «کیشلوفسکی» را از جمله فیلمسازانی معرفی کرد که از آنها تاثیر پذیرفته است و فیلم‌های داستان‌پردازانه «بیلی وایلدر» را نیز الهام‌بخش کارگردانی خود دانست.