در خانه‌ سینما بازِ باز است!
در خانه سینما بالاخره بسته است یا باز؟ کسی می‌تواند وارد ساختمان شود یا خیر؟ اعضای هیات مدیره خانه سینما را به ساختمان راه می‌دهند یا نه؟ اینها سوالاتی است که در سه روز گذشته با گزارش‌های متناقضی که منتشر شده، مطرح می‌شود. خبرنگار «ایسنا» برای پاسخ به این سوالات به خانه سینما رفت.
از ‌آنجا که در یکی دو روز گذشته مطالبی درباره بسته یا باز بودن در خانه سینما، حضور یا غیبت هیات‌مدیره و کارمندان در اتاق‌های خود، کنترل ورود و خروج به ساختمان خیابان سمنان و غیره منتشر شده بود، خبرنگار «ایسنا» همراه با عکاس این خبرگزاری به ساختمان شماره یک «خانه سینما» رفت تا وضعیت موجود را از نزدیک جویا شود. در نگاه نخست، اولا در ساختمان کاملا باز است و ثانیا هیچ ممانعتی برای ورود و خروج افراد به خانه سینما وجود ندارد. آنچه بیش از حد به‌چشم می‌خورد، گرد و خاکی است که در چندماه گذشته روی وسایل موجود نشسته و البته چندین نفر به‌سرعت درحال بازگرداندن خانه سینما به شرایط گذشته‌اش هستند. در یکی دو اتاق ازجمله روابط عمومی، کارمندان خانه سینما مشغول به فعالیت هستند و ورودی حیاط هم کاملا باز است.
در اتاق مدیرعامل هم باز است و صدای محمدمهدی عسگرپور از داخل آن به‌گوش می‌رسد. مازیار میری پشت به‌در نشسته و محمدرضا موئینی هم روبه‌رویش. هر دو، درباره بازگشایی خانه سینما و برگزاری مجمع عمومی با عسگرپور صحبت می‌کنند.
پس از چند دقیقه، فرهاد توحیدی و سپس امیر اثباتی هم به جمع آنها اضافه می‌شوند تا ترکیب هیات مدیره با یک تخفیف کامل شود. در اتاق مدیرعامل، هنگامی‌که صحبت‌های غیررسمی حول و حوش نحوه برگزاری مجمع عمومی می‌چرخد، خبرنگار «ایسنا» درباره بحث جدید برگزاری مجمع عمومی توسط کمیته هفت‌نفره و با همکاری سه عضو معرفی شده توسط «خانه سینمای ایرانیان» می‌پرسد. این موضوعی است که از شنبه شب
(23 شهریورماه) و طی جلسه برخی اعضای هیات‌های مدیره «خانه سینمای ایرانیان» و «جامعه صنفی تهیه‌کنندگان» با حجت‌الله ایوبی مطرح شده است؛ بحثی که حداقل در سخنان روز پنج‌شنبه (21 شهریورماه) رییس سازمان سینمایی در تالار سیف‌الله داد، خانه سینما جایی نداشت.}


فرهاد توحیدی از نظارت سه نفر از وزارت ارشاد بر انتخابات مجمع عمومی خانه سینما گفت
کمیته 7 نفره‌ای وجود ندارد، ما در ساختمان بهار هستیم
رییس هیات مدیره خانه سینما عنوان کرد: ما تفاهمی برای کمیته هفت نفره در خانه سینما نداریم. فرهاد توحیدی در واکنش به صحبت‌های حبیب کاوش مبنی بر اینکه بر اساس توافق قبلی کمیته ۷ نفره متشکل از سه نماینده از خانه سینمای ایرانیان، سه نماینده از خانه سینما و یک نماینده از طرف سازمان سینمایی معرفی می‌شوند تا بر روند بازگشایی خانه سینما و مجمع عمومی نظارت کنند، به خبرگزاری مهر گفت: ما تفاهمی برای کمیته هفت نفره نداریم. بلکه بر اساس صحبت‌های رییس سازمان سینمایی، سه نفر ناظر از طرف ارشاد قرار است بر برپایی و تشکل مجمع عمومی نظارت کنند. وی افزود: هیات مدیره خانه سینما به زودی فراخوان برگزاری مجمع عمومی منتشر خواهد کرد و مجمع با حضور اصناف عضو خانه سینما با نظارت ارشاد و سازمان سینمایی برگزار خواهد شد.