«2016: آمریکای اوباما» به دنبال شکستن رکورد فروش مستند مایکل مور
دینش د سوزا کارگردان مستند «2016: آمریکای اوباما» از تماشاچیان آمریکایی دعوت کرد فیلمش را ببینند تا فیلم او از «فارنهایت 11/9» ساخته مایکل مور پرفروش‌تر شود.
به گزارش خبرگزاری مهردینش د سوزا خالق و کارگردان محافظه‌کار سال گذشته در فیلمش با نام «۲۰۱۶: آمریکای اوباما» از تماشاچیان درخواست کرد تا با تماشای فیلم او پیغامی به مایکل مور و تمام لیبرال‌های هالیوود بفرستند.
مستند «آمریکای اوباما» اثر د سوزا تا روز چهارم جولای سال آینده به سینماها نمی‌رسد، با این حال او می‌گوید می‌خواهد این فیلم معنی واقعی اینکه آمریکا چه بوده و چه باید باشد را نشان دهد و همچنین جای فیلم مستند «فارنهایت 11/9» ساخته مایکل مور را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم مستند سیاسی تاریخ بگیرد.
فیلم «فارنهایت 11/9» که در سال 2006 راهی پرده‌های سینما شد حدود 120 میلیون دلار در داخل آمریکا و 226 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.
البته د سوزا از طرفداران مایکل مور نیست. او در وبلاگش نوشت: در حال حاضر «فارنهایت 11/9» موفق‌ترین فیلم مستند سیاسی تاریخ است و فیلم «2016: آمریکای اوباما» در مکان دوم است، اما من نقشه دارم که تمام اینها را تغییر دهم و پروسه طولانی بازسازی فرهنگ هالیوود را شروع کنم.