حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی عنوان کرد: سینمای ایران جوان رشید و پرقدرت در حال حرکت است و اختلافات خانه سینما خار کوچکی در پای آن است که امیدوارم هر چه زودتر این خار خارج شود و سینمای ایران در چارچوب نظام به حرکت خود ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله ایوبی رییس جدید سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رییس این سازمان با اشاره به اینکه سینمای ایران غرب را از بحران در دهه 70 نجات داد، بیان کرد: اگر دهه 70 دوران مهد کودک سینمای ایران بوده است، اما من از ژان کلود کاریر که از دوستان نزدیک من هستند پرسیدم جای سینمای ایران در فرانسه کجاست؟ او در پاسخ گفت سینمای اروپا در دهه 70 متوقف شده بود، اما سینمای ایران با نگاهی تازه وارد شد و راه نویی به ما نشان داد. اروپایی‌ها از سینمای ایران آموختند که می‌توانند در مقابل سینمای هالیوود ایستادگی کنند.
ایوبی افزود: امیدوارم از حاشیه‌های سینمای ایران بگذریم و به متن برسیم. ما از متن غافلیم. باید به مردم آموزش دهیم تا به سینما بروند. سال گذشته سینمای ایران فقط ۱۰ میلیون ورودی داشته است در صورتی که در یکی از کشورهای کوچک اروپایی این رقم ۲۰۰ میلیون است. صنعت سینمای ایران در حال خوابیدن است، باید با گفت‌وگو آن را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
رییس سازمان سینمایی با اشاره به خانه سینما تاکید کرد: مشکل خانه سینما باید زود و با درایت وزیر و نظام جمهوری اسلامی ایران حل و فصل شود. مساله خانه سینما بزرگ نیست بلکه کوچک است. سینمای ایران جوان رشیدی است که پرقدرت حرکت می‌کند، اما در پای خود خار کوچکی دارد که آن مساله و اتفاقات مربوط به اختلاف بر سر خانه سینماست. امیدوارم هر چه زودتر این خار از پای آن خارج شود و سینمای ایران بتواند در چارچوب نظام جمهوری اسلامی به خوبی حرکت کند.