غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی مرکز خدمات سینمایی سوره ضمن غیرکارشناسانه خواندن تصمیم شورای صنفی اکران مبنی‌بر لغو سرگروهی سینما آزادی گفت: در این زمینه منتظر پاسخ اداره نظارت و ارزشیابی هستیم. غلامرضا فرجی یکی از اعضای انجمن سینماداران و مدیر پخش و بازاریابی مرکز خدمات سینمایی حوزه هنری در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: صاحبان دو فیلمی که اعضای شورای صنفی مدعی وارد آمدن خسارت به‌ آنها به‌واسطه عدم اکران در سینما آزادی هستند، تاکنون هیچ شکایتی از ما نداشته‌اند.

وی افزود: در اصل ابتدا باید صاحبان فیلم‌های «همه چی آرومه» و «پس کوچه‌های شمرون» از اکران نشدن این فیلم‌ها در سینما آزادی شکایت می‌کردند و متن این شکوائیه به شورای صنفی ارائه می‌شد، تا بعد آنها بر اساس این شکایت چنین درخواستی ارائه کنند. اما تا آنجا که ما استعلام کرده‌ایم هیچ شکوائیه‌ای موجود نیست.

فرجی ادامه داد: در هر حال این تصمیم شورای صنفی نمایش کارشناسانه نیست. البته این تصمیم در ارتباط با حذف سرگروهی سینما آزادی در آیین‌نامه این شورا موجود نیست و آنها همانطور که پیش از این هم اعلام کردیم، نمی‌توانند این کار را انجام دهند. ما منتظر تصمیم اداره نظارت و ارزشیابی هستیم. زیرا پروانه نمایش سالن‌ها زیر نظر اداره نظارت ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: زمانی که چند سال پیش ما تصمیم گرفتیم سینما آزادی را به چرخه سرگروه سینماها اضافه کنیم، چندین جلسه مداوم در این ارتباط برگزار کردیم و تصمیمات را در این ارتباط کارشناسانه گرفتیم. در حال حاضر نیز اکثریت اعضای انجمن سینماداران با توجه به کلیت شرایط حاکم بر سینما با این تصمیم مخالف هستند.

فرجی در پایان عنوان کرد: ما در سینما آزادی برای اکران عید فطر فیلم «تو و من» را داریم و در سینما استقلال «کلاه قرمزی و بچه ننه» را. پس از آن نیز در سینما آزادی «بوسیدن روی ماه» و در سینما استقلال «بغض» که البته قرارداد آن را هنوز به شورای صنفی ارائه نکرده‌ایم.