امین حیایی بار اصلی را به دوش می‌کشد

مجموعه «قلب یخی» با انتشار اخبار ضدونقیض پیرامون ادامه همکاری عوامل اصلی با این پروژه درگیر حاشیه‌های بسیاری شده‌است. حاشیه‌هایی که تهیه‌کننده این مجموعه ضمن تکذیب آنها می‌گوید: نشانه‌هایی از منشا این اخبار به‌دست آورده‌ایم. به گزارش مهر، «قلب یخی» عنوان اولین مجموعه شبکه نمایش خانگی بود که کارگردانی آن را محمد حسین لطیفی برعهده داشت. این مجموعه در ابتدای ورود به بازار با حضور بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، الناز شاکردوست، امین حیایی، حسین یاری، حمید گودرزی، نسرین مقانلو، مهراوه شریفی‌نیا و... توانست با استقبال خوبی روبه‌رو شود. اما این مجموعه تا به امروز فرازو نشیب‌های بسیاری را در برقراری ارتباط با مخاطبان به‌ویژه در مرحله توزیع تجربه کرده‌است.

آنچه گذشت...

پخش مجموعه «قلب یخی» به تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی در ابتدا با موسسه تصویر دنیای هنر بود.

پس از مدتی با ورود مجموعه «قهوه تلخ» که با استقبال ویژه‌ای مواجه شد و هم زمان انتشار نسخه غیرقانونی «قلب یخی» در شهرستان‌ها، تهیه‌کنندگان با مشکلات مالی روبه‌رو شدند.

به طوری که پس از مدتی و در پایان فصل اول از تهیه کار انصراف دادند و این موضوع برای مدتی تولید و توزیع را با توقف روبه‌رو کرد.

بعد از مدتی که اخبار ضد و نقیض در این باره از جمله بحث مشکلات مالی، دستمزد بالای بازیگران، انصراف تعدادی از آنها و... منتشر شد. این بار پخش گلرنگ به میان آمد و با همکاری شرکت مبین فیلم، فصل دوم این مجموعه را با تاخیری طولانی وارد باز کرد. البته دراین فصل نیز نظمی بین ورود قسمت‌های مختلف به شبکه نمایش خانگی دیده نشد.

چرخش عوامل میان فصول

قسمت‌های نهایی فصل دوم این مجموعه به زودی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود و برای ساخت فصل سوم این بار محمدحسین‌لطیفی از کار انصراف داده و سامان مقدم کارگردانی را برعهده گرفته است. حامد عنقا نویسنده و طراح «قلب یخی» نیز هم‌اکنون مشغول نگارش فصل سوم این مجموعه است و به گفته وی قصه «قلب یخی» در فصل دوم با حضور محمدحسین لطیفی به سرانجامی می‌رسد و ما با حضور سامان مقدم ادامه همان داستان را از زاویه دیگری دنبال می‌کنیم و بخش مهمی را در واقع در قصه این فصل ادامه خواهیم داد.

سرآغاز حاشیه‌های جدید

چند روز پس از انصراف محمدحسین لطیفی از ساخت فصل سوم مجموعه «قلب یخی»، خبری مبنی‌بر ساخت یک مجموعه جدید با عنوان «ساخت ایران» به کارگردانی این کارگردان منتشر شد. طبق اعلام قرار است این سریال در ۸ فصل دو قسمتی به بازار عرضه شود.این خبر در حالی منتشر شد که خبر رسید ظاهرا تهیه کننده این سریال با امین حیایی

برای ایفای نقش اصلی کار به توافق رسیده است.

درست چند روز بعد، خبر پیوستن امین‌حیایی به‌عنوان بازیگر به پروژه جدید لطیفی منتشر شد تا حاشیه‌های قلب یخی به اوج برسد. خبری که منبع آن مشخص نشد و با انتشار تصاویر تست گریم این بازیگر به قطعیت رسید. برخی به استناد این خبر بار دیگر روی جدایی حیایی از «قلب یخی» مانور دادند تا این بار حاشیه‌ها متوجه هر دو پروژه شود.

جدایی، شکایت، آشتی!

به استناد همین خبر امین حیایی که با انصراف از حضور در پروژه «قلب یخی» و با صحبت‌های اولیه به گروه «ساخت ایران» پیوسته بود به رغم عقد قرارداد، مجبور به ترک این گروه شد.

سکوت آقای تهیه‌کننده می‌شکند

چند روز پس از خبرسازی‌ و تحلیل برمبنای شنیده‌ها، سیدکمال طباطبایی تهیه‌کننده «قلب یخی» که کمتر اهل اظهارنظر رسانه‌ای است، در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه «این خبرها تماما کذب است.» آبی بر آتش حاشیه‌ها ریخت.

طباطبایی در این باره گفت: نمی‌دانم چطور یک خبر دروغ می‌تواند در رسانه‌های رسمی ما منتشر شود. بهتر بود هر رسانه‌ای قبل از انتشار این خبر با من صحبت می‌کرد و از صحت اخبار مطلع می‌شد.

مشکلی با حیایی و لطیفی نداریم

طباطبایی در ادامه درباره حضور امین حیایی در پروژه «قلب یخی» گفت: امین حیایی در فصل اول و دوم «قلب یخی» با ما همکاری داشت و همزمان در چندین پروژه دیگر هم به ایفای نقش می‌پرداخت. چنین تعهدی بین ما نبود که او حق نداشته باشد همزمان با «قلب یخی» در فیلم دیگری باشد. در حال حاضر نیز عنوان می‌کنم او می‌تواند در هر پروژه دیگری حضور یابد.

روایت تهیه‌کننده «ساخت ایران»

«این خبرها فقط شایعه بود.» این اولین واکنش سیدامیر پروین حسینی تهیه‌کننده «ساخت ایران» به پیگیری مهر بود. واکنشی که به‌شدت شبیه واکنش تهیه‌کننده «قلب یخی» بود.

پروین حسینی اما در توضیح موضع خود گفت: ما در این زمان برای بازدید لوکیشن‌ها به خارج از کشور رفته بودیم. ما در حال انجام کارهای پروژه هستیم و آقای طباطبایی هم از دوستان من است. این خبر به ما هیچ ربطی ندارد. جالب اینکه این تهیه‌کننده هم تاکید کرد «حتی نمی‌دانم منبع خبر چه کسی بوده‌است.» و افزود: ما و آقای طباطبایی با هم همکار هستیم. قاعدتا وقتی با امین حیایی وارد مذاکره شدیم می‌دانستیم با جای دیگری نباید قراردادی داشته باشد. در حال حاضر امین حیایی جلوی دوربین ماست و مدتی است بازی وی شروع شده‌است. قطعا تا پایان سال قسمت‌هایی از «ساخت ایران» وارد بازار خواهد شد.