غایبان سرشناس جشنواره سی ام
معرفی دبیر سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر و نزدیک شدن به زمان برگزاری این رویداد سینمایی این پرسش را ایجاد می‌کند که امسال آثار مطرح جشنواره چه فیلم‌هایی خواهند بود.

به گزارش خبر آنلاین بیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر همزمان با نمایش فیلم‌های آثار کارگردانان سرشناس چون اصغر فرهادی، سیدرضا میرکریمی، ابراهیم حاتمی‌کیا، داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی بود و همین چراغ جشنواره را روشن کرد و توقع را نسبت به این رویداد سینمایی بالا برد. امسال وضعیت به شکل دیگری است،‌ از این نام‌های سرشناس فقط مهرجویی «نارنجی‌پوش» را در دست تولید دارد که انتظار می‌رود تا زمان برگزاری جشنواره آماده نمایش شود، اما امید جشنواره به آثار دیگر فیلمسازان است.
«روز رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش که به دلیل سابقه کارگردانی و موضوع آن توقع می‌رفت در جشنواره امسال بدرخشد، احتمالا تا زمان برپایی این رویداد سینمایی آماده نمایش نخواهد شد، «قلاده‌های طلا» ابوالقاسم طالبی هم که به دلیل سوژه ملتهب آن انتظار می‌رود حاشیه‌ساز شود، به دلیل دبیری تهیه‌کننده آن در جشنواره از این رقابت خارج شد.
فیلم‌های آماده نمایش و فیلم‌هایی که احتمالا تا دو سه ماه دیگر مراحل تولید آنان به پایان می‌رسد، می‌تواند افقی از سی‌امین جشنواره فجر که به دبیری محمد خزاعی برگزار خواهد شد، پیش‌رو قرار دهد. در این صفحه جدولی تهیه کرده‌ایم که نمایی از حضور احتمالی فیلم‌های این دوره جشنواره خواهد بود.