بدون حضور بزرگان

جشن اختتامیه خانه موسیقی پنج‌شنبه شب در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای اختتامیه جشن خانه موسیقی حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی به صحنه رفت و این‌گونه سخن گفت: خانه موسیقی یک نهاد مدنی است که هیچ‌گونه وابستگی دولتی ندارد. همچنین بضاعت خانه موسیقی، اندک است و نهادهای دولتی خصوصی از آن حمایت مالی چندانی نمی‌کنند؛ به همین خاطر نمی‌توان آن را با خانه سینما مقایسه کرد؛ چرا که جوایز خانه موسیقی، تنها جنبه معنوی دارند نه مادی. به گزارش ایلنا، در ادامه داریوش پیرنیاکان، دبیر و سخنگوی خانه موسیقی به خواندن بیانیه خانه موسیقی پرداخت و نخستین انتظار خانه موسیقی از وزارت ارشاد را رعایت قانون کپی‌رایت در حوزه موسیقی ذکر کرد. وی همچنین برخورد با لغو مجوزهای صادر شده برای برگزاری کنسرت از طرف نهادهایی غیرمرتبط را خواستار شد.

برخورد با نهاد های غیرمرتبط در خصوص لغو کنسرت

پیرنیاکان هچنین به اصلاح قانون بیمه بازنشستگی و تغییر آن از کارگری به هنرمندی اشاره و بیان کرد: با تغییر قانون بیمه بازنشستگی، مبنای حداقل حقوق هنرمندان تغییر می‌کند. همچنین خانه موسیقی خواستارحمایت از ارکسترهای جوان است. خانه موسیقی، ۱۱ هزار عضو دارد، اعضایی که از نبود بیمه و نبود بستر اشتغال در زمینه مورد علاقه خود رنج می‌برند.

تقدیر از بانوان هنرمند؛ از پریسا تا هنگامه اخوان

در دوازدهمین جشن خانه موسیقی یاد خاطره پروانه، فاخره صبا و قمرالملوک وزیری گرامی داشته شد و از هنگامه اخوان، ارفع اطرائی، افلیا پرتو، پری زنگنه، سودابه شمس، پروین صالح، شهلا میلانی، نسرین ناصحی و فاطمه واعظی(پریسا) تقدیر شد. گرچه پریسا در جشن خانه موسیقی شرکت نکرده بود.

آلبوم‌های برگزیده

در دوازدهمین جشن خانه موسیقی به معرفی بهترین آلبوم‌ها به لحاظ آهنگسازی و خوانندگی پرداخته شد.

در میان آلبوم‌های موسیقی سنتی، بخش آهنگسازی «خانه غریب» پویان بیگلر و «باده نوشین» ساخته هوشنگ فراهانی به طور مشترک رتبه سوم و «هوای آفتاب» نوید دهقان رتبه دوم را دریافت کردند. هیات داوران در این بخش، آهنگسازی را حائز دریافت جایزه نخست ندانست.

در بخش خوانندگی موسیقی سنتی نیز، کسی رتبه سوم را از آن خود نکرد، اما سالار عقیلی به خاطر دو آلبوم «باده نوشین» و« هوای آفتاب» دوم و وحید تاج به خاطر «خانه غریب» اول شد.

هیات داوران در بخش خوانندگی موسیقی کلاسیک، هیچ گزیده‌ای را معرفی نکرد و در بخش آهنگسازی، علی قمصری به خاطر آلبوم«درود با بدرود» رتبه سوم، کارن همایونفر با «سرانجام» مقام دوم و فردین خلعتبری با «به خاطرسنگفرشی که مرا به تو می‌رساند» رتبه نخست را دریافت کردند.

برترین ناشران صوتی هم معرفی شدند. نشر سروش با انتشار آلبوم «باده نوشین»، آوای باربد با «هوای آفتاب» و نی داوود با «خانه غریب» به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.

دوازدهمین جشن خانه موسیقی، شامگاه ۲۰ مهرماه در تالار وحدت با حضور احمد مسجدجامعی، محمد میرزمانی و اعضای خانه موسیقی به کار خود پایان داد.