امین بانی و محمدرضا علیمردانی نخستین کنسرت مشترک خود را پس از انتشار چند اثر دوصدایی ۹دی برگزار می‌کننند. امین بانی که در ماه‌های گذشته اجرای کنسرتی را در کردستان عراق تجربه کرده است، در جدیدترین فعالیت رسمی خود با محمدرضا علیمردانی به اجرای برنامه خواهد پرداخت. برگزارکنندگان این کنسرت از اجرای چند قطعه جدید و دوصدایی در این کنسرت خبر داده‌اند و امیر توسلی وظیفه رهبری ارکستر این کنسرت را بر عهده دارد. امین بانی با خواندن در سریال «شهرزاد» و همچنین خوانندگی تیتراژ فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» شناخته شده است. محمدرضا علیمردانی نیز صداپیشه‌ای است که انیمیشن‌هایی چون «دیرین دیرین» با صدای او شهرت دارند.

کنسرت مشترک

 

آلبوم موسیقی «شادوَش» به آهنگسازی و تکنوازی تار محسن نفر سه‌شنبه 14 آذر رونمایی می‌شود. این آلبوم با تهیه‌کنندگی انجمن موسیقی ایران شامل قطعات بی‌کلام با عناوین رِنگ چهارگاه، رِنگ افشاری فا، رِنگ شور لا، رِنگ ابوعطا، رِنگ دشتی می، رِنگ بیات ترک سُل، رِنگ اشفاری ر، رِنگ شور ر، رِنگ اصفهان فا است. مراسم رونمایی آلبوم «شادوَش» از ساعت ۱۵:۳۰ در تالار رودکی واقع در خیابان حافظ، بلوار استاد شهریار برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

محسن نفر

 

دوازدهمین نشست درسگفتارهایی درباره جامی با عنوان «درنگی در بهارستان جامی» با حضور ناصر‌قلی سارلی، دانشیار دانشگاه خوارزمی، چهارشنبه ۱۵ آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. این ‌برنامه از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برپا خواهد شد.

جامی

 

رضا معینی، از مجریان پیشکسوت رادیو و تلویزیون، در 79سالگی درگذشت. او برنامه‌های مختلفی را در دهه ۶۰ در تلویزیون اجرا کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مسابقه تلویزیونی «نام‌ها و نشانه‌ها» اشاره کرد. وی همچنین سال‌ها اجرای برنامه‌های رادیویی را بر عهده داشت که از جمله آنها می‌توان به «قصه شب» و «در انتهای شب» و همچنین اجرای برنامه «گلها» اشاره کرد. معینی طی سال‌های اخیر به دلیل بیماری نتوانسته بود در رادیو حضور پیدا کند.

رضا معینی

 

موزه سینمای ایران با توجه به تجربه و تخصص داریوش فرهنگ در حوزه کارگردانی و بازیگری، کارگاه «کارگردانی و بازیگری در سینما» را با حضور این هنرمند برگزار می‌کند. این کارگاه چهارشنبه پانزدهم آذرماه ساعت ۱۵ ویژه اعضای باشگاه مخاطبان در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام می‌توانند در آن حضور یابند. داریوش فرهنگ در این کارگاه به مباحثی همچون کارگردانی در سینما شامل ایده و اجرا، حضور به عنوان بازیگر در آثار کارگردانان دیگر، حضور همزمان به عنوان بازیگر و کارگردان در یک اثر، هدایت بازیگران و ارتباط با عوامل فیلم سینمایی و... خواهد پرداخت.  در کارنامه هنری داریوش فرهنگ کارگردانی آثاری همچون طلسم، تکیه بر باد، یک گزارش واقعی، دو فیلم با یک بلیت و... همچنین کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی سلطان و شبان، طلسم‌شدگان، تولدی دیگر، راه شب و ... دیده می‌شود.

داریوش فرهنگ

 

گروه بازیگران نمایش «گناه مشترک» به تهیه‌کنندگی فرانک یوسفی و نویسندگی و کارگردانی ماهیار چرمچی که قرار است از اواسط آذر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برود، معرفی شدند.    نسیم ‌ادبی، نگین ‌خامسی، الهام ‌شعبانی، نیکی ‌مظفری و پانته‌‎‌آ ‌مهدی‌‌نیا بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا هستند. حسین ابراهیمی نیز دیگر بازیگر این اثر است که در بخش تصویری نمایش حضور دارد. این نمایش روایتگر تلاش پنج زن برای یافتن دلیل منطقی از زندانی شدنشان در یک اتاق بتنی است.

گناه مشترک

 

سه فیلم کوتاه «فالگوش» ساخته سوگل ایزدی‌فرد، «سمعک» به کارگردانی حمید یوسفی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر و «لید» ساخته حمیدرضا بازاری، عصر سه‌شنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۷:۳۰ در قالب برنامه «یک سه‌شنبه کوتاه» در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شوند. همچنین پس از نمایش فیلم‌ها، نشست پرسش و پاسخ با حضور سحر عصرآزاد (منتقد) و  سازندگان آثار برگزار خواهد شد. «یک سه‌شنبه کوتاه» عنوان مجموعه برنامه‌ای است که به نمایش و نشست پرسش و پاسخ با سازندگان فیلم‌های کوتاه اختصاص دارد.

سه‌شنبه کوتاه