شروع پرقدرت یک فیلم در باکس‌آفیس

عنوان نخست این جایگاه در اختیار فیلم انیمیشن «برادران سوپر ماریو» است که ۱۴۶میلیون دلار در افتتاحیه خود فروش کرد. فیلم ماجراجویی و فرازمینی «نگهبانان کهکشان» در راتن‌تومیتوز امتیاز ۶۷ درصد و از سینما اسکور نمره A گرفته و مورد پسند برخی از منتقدان قرار گرفته است. در این فیلم کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو بائوتیستا و کارن گیلان بازی می‌کنند. جیمز گان در نوامبر ۲۰۱۴ گفت که ایده‌های مقدماتی برای ساخت سومین فیلم از این مجموعه را داشت و در آوریل ۲۰۱۷ خبر از بازگشت خود برای نویسندگی و کارگردانی آن را داد. دیزنی او را در ژوئیه ۲۰۱۸ به دنبال انتشار پست‌های جنجالی در توییتر از فیلم برکنار کرد، اما استودیو تا اکتبر گان را به مقام کارگردانی بازگرداند.

بازگشت گان به‌طور عمومی در مارس ۲۰۱۹ اعلام شد، و پس از اینکه او کار روی فیلمش جوخه انتحار (۲۰۲۱) و مجموعه تلویزیونی اسپین‌آف آن پیس‌میکر (۲۰۲۲) را به پایان رساند، ساخت این فیلم از سر گرفته شد. فیلم‌برداری در نوامبر ۲۰۲۱ در آتلانتای جورجیا آغاز شد و تا اوایل مه ۲۰۲۲ ادامه داشت. «نگهبانان کهکشان» بخش سوم در ۲۲ آوریل ۲۰۲۳ در دیزنی‌لند پاریس به نمایش درآمد و در ۵ مه به ‌عنوان بخشی از فاز پنجم دنیای سینمایی مارول در ایالات متحده منتشر شد.

اتفاق تازه و مهم دیگر باکس‌آفیس این هفته این است که انیمیشن ماریو بعد از چهار هفته اکران موفق و قرار داشتن در جایگاه اول فروش، در جایگاه دوم قرار گرفته و ۵/ ۱۸میلیون فروش کرد. این فروش نسبت به هفته قبل حدود ۵۵درصد کاهش خواهد داشت. «برادران ماریو» تاکنون با افت هفته به هفته بالاتر از ۳۷درصد مواجه نشده است. مجموع فروش داخلی این فیلم تا پایان هفته به ۵۱۸میلیون دلار می‌رسد. فیلم «مرده شرور برمی‌خیزد» با یک‌میلیون و ۶۰۰هزار دلار فروش خود در جمعه به نظر می‌رسد که سومین فیلم باکس‌آفیس می‌شود. این فیلم محصول برادران وارنر تاکنون ۵۰میلیون دلار در باکس‌آفیس داخلی فروش کرده است. اکران برادران وارنر اکنون در باکس‌آفیس داخلی از ۵۰میلیون دلار عبور کرده که بیشتر از بودجه تولید ۱۹میلیون دلاری آن است.