«نون خ 4» در صدر پربیننده‌ها

آقاخانی در این مورد در صفحه اینستاگرامش نوشت: «ممیزی موضوع جالبی است که خودش می‌تواند دست‌مایه کارهای کمدی خوبی شود ولی خب نمی‌شود به آن پرداخت. علی‌الحساب این را خدمتتان عرض کنم که سریال «نون‌ خ» بعد از ممیزی‌های تلویزیون برای پخش در تلوبیون مجددا و بدون اجازه ما توسط خود تلویزیون ممیزی شدید می‌شود که همین باعث شده است پرش‌های شدید در طول قسمت‌ها به وجود بیاید و کسانی که سریال را از تلوبیون می‌بینند قطعا دچار سردرگمی می‌شوند. به هر حال شرمنده‌ایم.»

مجموعه تلویزیونی «نون ‌خ» از پرطرفدارترین مجموعه‌های سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود که تاکنون ۴ فصل از آن ساخته شده است. نخستین فصل این سریال به نویسندگی امیر وفایی در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد و با استقبال مواجه شد، تا آنجا که در صدر پربیننده‌ترین سریال‌های نوروز ۱۳۹۸ قرار گرفت. این سریال در دو فصل دیگر در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با داستان‌های متفاوت از شبکه‌های یک سیما و شبکه تماشا پخش شد. پخش فصل چهارم آن هم در نوروز آغاز شد و پس از وقفه چندروزه هم‌اکنون در حال پخش است. این سریال سه سال از پربیننده‌ترین سریال‌های نوروزی صدا‌و‌سیما بوده ‌است.

طبق نظرسنجی سازمان صدا‌و‌سیما سریال «آتش و باد» که سریال شبکه سه سیماست با ۳/ ۴۸درصد بیننده و ۳/ ۷۶درصد رضایت در رتبه دوم قرار دارد. این سریال در ژانر درام تاریخی به کارگردانی مجتبی راعی از محصولات سیمافیلم و روایتگر داستانی عاشقانه در دوران پیش از مشروطه است؛ سریالی که برگی تازه از تاریخ کشورمان را به نمایش درمی‌آورد. در این سریال داستان «بهادر» روایت می‌شود که کدخدای ایل پازن است و با کدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده ‌است تا اینکه سرخو با اعتماد‌به‌نفس به خواستگاری جهان‌پسند دختر زیبا و کم‌سن‌وسال بهادر می‌آید؛ غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان‌پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سر باز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند و نهایتا درگیری ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد و…

در میان ویژه‌برنامه‌های تحویل سال هم برنامه «سال نو» شبکه سه با ۳/ ۴۹درصد در صدر قرار گرفت. همچنین برنامه‌های «کودک‌شو» شبکه نسیم با ۶/ ۳۷درصد و «نوروز دوست‌داشتنی» شبکه یک با ۴/ ۳۴درصد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. این آمار در حالی اعلام شده است که اطلاعات بیشتری از جامعه آماری مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما و از جمله تعداد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ارائه نشده است.