فصل جدید «کودک‌شو» با اجرای پژمان بازغی از نیمه شعبان (۱۷ اسفند) به آنتن شبکه نسیم بازمی‌گردد. این مسابقه که تعامل بین کودکان و خانواده‌هایشان را به تصویر می‌کشد، شامل آیتم‌های متعددی است که به شناخت والدین از فرزندانشان کمک می‌کند و با فراهم کردن زمینه بازی کودکان، اجرای نمایش عروسکی توسط والدین، پرسش و پاسخ میان پدر و مادرها، و بازی بزرگسالان، اوقات خوشی را برای مخاطبان این برنامه رقم می‌زند. «کودک‌شو» در ایام نوروز هم ویژه‌برنامه خواهد داشت.

 

فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی وارد شبکه نمایش خانگی شد. «سلفی با دموکراسی» داستانی ماورایی دارد و روایت متفاوتی است از کسانی که در جنگ ایران و عراق حضور داشته‌اند و داستان آن در ادامه داستان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» اتفاق می‌افتد. در خلاصه داستان «سلفی با دموکراسی» آمده است: «در دفتر کار خدا، بخش ایران، یک سری فرشته به اسم راست‌شونه هستند که کارهای خوب مردم ایران را ثبت می‌کنند و یک سری فرشته به اسم چپ‌شونه که کارهای بد مردم ایران را به ثبت می‌رسانند. حالا به دو فرشته فرصت داده می‌شود برای ماموریتی به کشور ایران سفر کنند و … .» پژمان بازغی، پولاد کیمیایی، کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، سیما تیرانداز، امیرعباس گلاب، دنیا مدنی و مجید میهن‌دوست از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

نمایشنامه‌های «گره‌گاه» و «پارانوئید»  نوشته مسعود ترابی به کارگردانی پیمان چراغی اول و سوم اسفندماه در قالب نمایشنامه‌خوانی در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شوند. داستان «گره‌گاه» در یک سینما اتفاق می‌افتد و چهار مقطع زمانی مختلف در سال‌های ۱۳۳۴، ۱۳۵۴، ۱۳۷۴ و ۱۴۰۱ و اتفاقاتی را که برای خانواده‌ای که صاحب این سینما هستند، می‌افتد به تصویر می‌کشد. «پارانوئید»  نیز داستان نویسنده‌ای را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد طبق دغدغه جامعه‌اش نمایشنامه بنویسد و در همین راستا ۴ داستان با سبک‌های متفاوت می‌نویسد که آن را می‌بینیم. علاقه‌مندان برای دیدن این دو نمایشنامه‌خوانی می‌توانند ساعت ۱۸ به پردیس تئاتر شهرزاد مراجعه کنند.

 

نشست هفتگی شهر کتاب سه‌شنبه دوم اسفند ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «درس گرفتن از آلمانی‌ها» نوشته سوزان نیمن اختصاص دارد. این نشست با حضور امیر صائمی منتقد و محمدمصطفی بیات مترجم کتاب «درس گرفتن از آلمانی‌ها» برگزار خواهد شد. «درس گرفتن از آلمانی‌ها» داستان مسیر طولانی و پرپیچ‌وخمی را تعریف می‌کند که آلمانی‌ها در مواجهه با دوران نازی‌ها پیموده‌اند و درعین‌حال نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در دوران معاصر برای مواجهه با تاریخ خشونت‌بارشان چه کرده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را در اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.