درخواست علی رهبری برای رسیدگی به اوضاع ارکستر سمفونیک

علی رهبری با ارسال نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار رسیدگی به اوضاع ارکستر سمفونیک شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخشی از متن علی رهبری آمده است: «جناب آقای وزیر، حتما شما هم بارها شنیده‌اید که وضع نوازندگان و آهنگسازان ایرانی خراب است. چه کسی می‌گوید وضع مالی و روحی موسیقیدان‌های شهر شما بد است؟ چه کسی می‌گوید سال‌هاست به آهنگسازان و نوازندگان ایران رسیدگی نشده است؟ حقیقت ندارد چون‌که در ایران زندگی برای گروهی به‌اصطلاح موزیسین بهترین زندگی و بهترین محیط کاری در دنیا فراهم شده است.

زندگی برای این عده که تعدادشان به ده‌ها نفر نیز می‌رسد با مقایسه با تمام شهر‌های دنیا، تهران بهترین بهشت کاری و زندگی شده است، البته در مقابل صدها نفر موزیسین دیگر که حقشان پایمال شده است، بدون اغراق تمام تصمیمات در محیط موسیقی ایران حداقل در ۲۰ سال گذشته با مهارت کامل زیر دست گروهی ۳ تا ٥ نفره اداره و اجرا شده است، شاید باورکردنی نباشد بدون اغراق این گروه، در انتخاب معاون هنری، مدیرکل و مدیرعامل و غیره نیز دخالت می‌کنند، گروه‌ها را منحل می‌کنند، دوباره راه می‌اندازند، تقریبا تمام پست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد مربوط به موسیقی مستقیم و یا غیرمستقیم از سوی این افراد انتخاب شده‌اند. این گروه به ظاهر کوچک در تمام شورا‌های تصمیم‌گیری در کشور شرکت دارند، در خانه موسیقی و در شوراهای دیگر شرکت دارند و این گروه به‌علت کمبود تجربه، وزارت ارشاد را به بنگاه شادمانی تبدیل کرده‌اند.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «در خاتمه بنده فقط یک تقاضای شخصی دارم، ده‌ها نوازنده ایرانی هستند که ۱۴ ماه در سال ۱۳۹۴ تا اوایل ۹۵در ارکستر سمفونیک تهران مانند تمام کشورها هر روززحمت کشیده‌اند ویا به‌صورت موقتی برای ضبط آثار ۱۲ آهنگساز ایرانی همکاری داشته‌اند، به این افراد ۸ ماه حقوق ماهانه یعنی ۳۰ یا ۳۱ روزه پرداخت نشده و بعضی از آنها حتی هیچ‌گونه دستمزدی دریافت نکرده‌اند، خواهش می‌کنم دستور بفرمایید این دستمزدها پرداخت شود. درصورت لزوم آقایان باربد بیات و میلاد عمرانلو، نمایندگان نوازندگان می‌توانند این لیست را در اختیارتان قرار بدهند.»