گروه صنعت و معدن: رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی ایران در ۳۰ کشور جهان با سیدرضا نوروززاده، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نشست کاری برگزار کردند. در این نشست، نوروززاده با اشاره به سابقه تاریخی ایدرو در توسعه صنعتی کشور اظهار کرد: امروز ایدرو در حوزه پیمانکاری فعالیت گسترده‌ای دارد و علاوه بر تکمیل و اجرای فازهای ۶ و ۷ و ۸، هم‌اکنون طرح توسعه سه فاز ۱۷ و ۱۸ و ۱۴ پارس‌‌جنوبی را نیز در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: سازمان گسترش ظرف ۱۳ ماه گذشته عقب‌ماندگی‌های چندساله در توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ را جبران کرده، به طوری که بنا به اذعان وزارت نفت، کارهای نشدنی را به انجام رسانده و با نگاه جدید دولت، سازمان گسترش به جایگاه گذشته خود بازگشته است.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: این سازمان با پیشینه ارزشمند و نیروهای توانمند خود، آماده همکاری در عرصه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی است. وی همچنین اعلام کرد در افق جدید پساتحریم و فضای مثبت ایجاد شده در روابط ایران با سایر کشورها، کشورهای اروپایی، چین، هند و کره جنوبی مراجعات و مکاتبات متعددی برای همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با سازمان گسترش ارائه کرده‌‌اند.

نوروززاده خواستار آن شد که رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی کشورمان پتانسیل‌های سازمان گسترش و زمینه‌های همکاری با این سازمان را در کشورهای محل ماموریت خود تبیین کنند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: پتانسیل‌های موجود همکاری باید در دو بخش زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری طرف‌های خارجی در ایران و نیز، زمینه‌های سرمایه‌گذاری ایران در سایر کشورها به طور مشخص و با جزئیات معرفی و تبیین شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود.

وی به عنوان مثال به پروژه ایجاد واحدهای تولید پلی‌پروپیلن و مشتقات آن از گاز توسط سازمان گسترش به عنوان یک زمینه مناسب سرمایه‌گذاری مشترک اشاره کرد و افزود: در صورت وجود شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این پروژه، آماده همکاری هستیم. نوروززاده یادآور شد: سازمان گسترش نقش توسعه‌ای دارد و آماده است در هر رشته صنعتی که یک شرکت خارجی علاقه‌مند باشد، زمینه همکاری مشترک با یک شریک ایرانی را فراهم کند و پشتیبانی لازم را نیز برای به سرانجام رسیدن آن انجام خواهد داد. در این نشست، همچنین رضا عباسقلی، مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم آگاهی رایزنان کشورمان با بخش‌های مختلف وزارتخانه مذکور و نیز ساختار معاونت‌ها و فعالیت‌های هر بخش گفت: تاکید وزیر صنعت بر مشخص شدن زمینه‌های همکاری طرف‌های خارجی با هر یک از بخش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در هر حوزه، از دلایل برگزاری نشست‌های کاری با سازمان‌ها از جمله سازمان گسترش است.