خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت: با افزایش ۳/۲ درصدی مصرف آب تهران و کاهش منابع آبی استان، سناریو نوبت‌بندی روی میز آب و فاضلاب است، اما در فصل گرما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده امیدواریم سراغ این برنامه نرویم. خسرو ارتقایی در نشستی خبری با بیان اینکه ۶ ماه است که به مردم در خصوص لزوم صرفه‌جویی ۲۰ درصدی آب اطلاع داده‌ایم، گفت: هرگونه جیره‌بندی آب در شبکه تهران به خاطر قدیمی بودن شبکه ایجاد مشکل می‌کند و سیاست وزارت نیرو در سال ۹۳ این است که هیچ‌گونه جیره‌بندی و قطعی آب در هیچ شهری اعمال نشود؛ استاندار ابتدای سال نسبت به انجام جیره‌بندی آب در تهران هشدار داد و ما هم به هیچ‌وجه نخواهیم گفت که اتفاق نمی‌افتد به طوری که با افزایش ۳/۲ درصدی مصرف و کاهش منابع آبی استان، سناریو نوبت‌بندی تهیه شده و روی میز آب و فاضلاب است، اما در فصل گرما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده امیدواریم سراغ این مساله نرویم. به گفته ارتقایی، امسال نسبت به سال‌های گذشته با گرمای زودرس مواجه شده‌ایم به طوری که دمای تهران از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه افزایش چشمگیری داشته و دما در محل سدها به‌طور متوسط بین ۳ تا ۴ درجه افزایش داشته است.

ارتقایی افزود: میزان مصرف روزانه شهر تهران ۳/۳۶ مترمکعب در ثانیه است که این به معنای آن است که در هر لحظه چهار برابر دِبی لحظه‌ای رودخانه کرج در تهران آب مصرف می‌‌شود.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران در صورتی که مشکلات خشکسالی برای سومین سال متوالی از ابتدای مهرماه امسال ادامه داشته باشد و بارندگی کم باشد، در نیمه‌دوم سال نیز با مشکل در تامین آب مواجه خواهیم شد.