خبرگزاری فارس: رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران با بیان اینکه به دلیل محدود بودن بودجه وزارت نیرو پروژه‌های برق به صورت بسیار محدود در حال اجرا هستند گفت: اگر وزارت نیرو بودجه‌ای را از طریقی تامین کند، می‌توانیم شاهد رونق کسب‌و‌کار در صنعت برق باشیم. محمد فارسی در پاسخ به سوالی در مورد فضای کسب و کارصنعت برق و رونق آن گفت: هر رونقی باید به واسطه سرمایه‌گذاری ایجاد شود، اما از آنجا که بودجه وزارت نیرو محدود است و نمی‌تواند برای پروژه‌های موردنیاز و ضروری خود هزینه کند، در حال حاضر پروژه‌ها به صورت بسیار محدود در حال اجرا هستند و صنعت برق رونق خاصی پیدا نکرده است. وی ادامه داد: مگر اینکه وزارت نیرو بودجه‌ای را از طریقی تامین کند، تا شاهد رونق کسب‌و‌کار در صنعت برق باشیم.

فارسی در پاسخ به این سوال که آیا رکود حاکم بر صنعت برق باعث خروج کارگاه‌های کوچک و بزرگ از دایره تولید شده‌اند تاکید کرد: به دلیل رکود حاکم بر صنعت برق و طلب‌های پرداخت‌ نشده کارگاه‌هایی داریم که غیرفعال شده‌اند و هنوز هم فعالیت خود را از سر نگرفته‌اند.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: این کارگاه‌ها بیشتر در زمینه تولید تجهیزات صنعت برق مثل پست‌ها، تابلوسازی و تجهیزات خطوط انتقال نیرو و یراق‌ساز‌ه‌های انتقال نیرو شدیدا دچار کمبود سفارش تولید و کاهش ظرفیت شده‌اند.