ایسنا- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه در سال ۹۳ و به ویژه فصل تابستان می‌گوید: در سال جاری وزارت نیرو در بخش برق متناسب با اهداف راهبردی مشخص شده برنامه‌های عملیاتی خود را آغاز می‌کند و در راستای بهبود و افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی قدم برمی‌دارند. هوشنگ فلاحتیان با اشاره به اینکه وزارت نیرو با استفاده از مواد قانون بودجه سال ۹۳ در راستای افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی از ۳۱ درصد به ۴۸ درصد گام برمی‌دارد، گفت: در سال ۹۲ حدود هشت هزار میلیارد تومان قرارداد در این زمینه مبادله شده که در سال جاری اقدامات عملیاتی آنها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در تبصره‌های بودجه سال ۹۳ نیز دیده شده است که قراردادهای جدید با نیروگاه‌های دولتی و خصوصی گازی منعقد شود تا راندمان از ۳۱ درصد به ۴۸درصد برسد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه با افزایش راندمان مقدار قابل‌توجهی سوخت صرفه‌جویی می‌شود، گفت: ‌از پتانسیل‌های صرفه‌جویی سوخت می‌توان برای صادرات برق و سوخت استفاده کرد.

فلاحتیان با اشاره به دیگر اهداف وزارت نیرو گفت: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی جزو اهداف سال جاری است و بر این اساس باید برق به نحوی تولید شود که حداقل آلاینده‌های زیست محیطی را به محیط زیست تزریق کند. این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در سال جاری وزارت نیرو در راستای اصلاح الگوی مصرف برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد، افزود: با همکاری صنایع، کشاورزی و بخش خانگی درصددیم تابستان سال جاری را که پیش‌بینی می‌شود تابستان گرمی نیز باشد پشت سر بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه بهبود بهره‌وری و افزایش وجدان کاری در کنار ایجاد نشاط روحی از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو است، گفت: ‌در راستای بهبود فضای کسب‌و‌کار در صنعت برق گام برمی‌داریم و یکی از برنامه‌های راهبردی این است که با بهبود اقتصاد صنعت فضایی ایجاد کنیم که توسعه صنعت برق تسریع شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: ایجاد فضای کاری جدید برای توسعه اشتغال و فراهم ساختن زیرساخت برای تامین برق شهرک‌های صنعتی نیز از دیگر اهداف وزارتخانه در سال جاری است.