شاتا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ بخشنامه‌ای به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، چهار موضوع را برای حمایت و ترغیب سرمایه‌گذاران برای استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به منظور مشارکت هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و کمک به اشتغالزایی تا پایان شهریور ماه سال ۹۳ ابلاغ کرد. در این بخشنامه با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر تامین شرایط و فعال‌سازی تمامی امکانات برای توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی تاکید شده است.

بر اساس این بخشنامه اعمال ۱۰درصد تخفیف در واگذاری حق انتفاع و بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع در مناطق غیربرخوردار (به استثنای استان تهران) اعلام شده است.

همچنین اعمال ۵ درصد تخفیف در واگذاری حق انتفاع و بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع در مناطق برخوردار (به استثنای استان تهران) نیز از دیگر موارد است.

براساس این بخشنامه همچنین افزایش زمان بازپرداخت اقساط متقاضیان واحدهای صنعتی از ۳۰ ماه به ۳۶ ماه و اعطای یک سال تنفس برای مناطق غیربرخوردار و ۶ماه تنفس برای مناطق برخوردار (به استثنای استان تهران) بعد از عقد قرارداد مطابق جدول میزان و نحوه دریافت حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب سال ۱۳۹۲ از دیگر حمایت‌ها و ترغیب سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.