ایسنا- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در خصوص لایحه بودجه سال ۹۳، گفت:‌ وزارت نیرو از اعتبارات بودجه ۹۳ به صورت اهرم برای جذب اعتبارات بخش خصوصی و مشارکت بیشتر آنها استفاده می‌کند. علیرضا دائمی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۳ بودجه انقباضی است و اعتبارات نسبت به سال ۹۲ رشد نکرده‌ است، گفت:‌ باید امکانات مالی و ظرفیت‌های بیشتری در دست داشته باشیم تا پروژه را اجرا کنیم. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به اولویت‌های وزارت نیرو و اقدام اخیر وزارتخانه برای اولویت‌بندی طرح‌ها گفت: ‌علاوه بر پژوهش حفاظت از آب‌های زیرزمینی‌، بهینه‌سازی و بهره‌برداری درست از تاسیسات برق و توزیع و تامین و انتقال آب از اولویت‌های وزارتخانه هستند. دائمی با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات در بودجه ۹۳ رشد چندانی نسبت به بودجه ۹۲ نداشته است، گفت: برنامه‌های وزارت نیرو متناسب با برنامه‌های بالادستی که در دولت مطرح شد، پیش می‌رود. برای مثال راهبردهای بلندمدت در نظر گرفته شده و چشم‌انداز وزارت نیرو در راستای سیاست‌های وزارت نیرو و اسناد بالادستی برنامه‌ریزی می‌شود. وی با اشاره به اسناد بالادستی که چشم‌انداز آب جزیی از آن است، گفت: چشم‌انداز آب مجموعه غنی و ارزشمندی است که در وزارت نیرو تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه الگوی وزارت نیرو برای توسعه و بهره‌برداری مناسب‌تر، طرح‌های جامع آب و برق هستند، گفت: اولویت‌های ما در بخش طرح‌های عمرانی آب و برق کشور با هدف استحصال آب و تامین برق مورد نیاز برای سال ۹۳ و ۹۴ برنامه‌ریزی شده‌اند.

دائمی با تاکید بر اینکه اولویت پروژه‌ها با طرح‌های رو به اتمام است، گفت: در بخش برق تلاش می‌کنیم تا بازار کسب‌و‌کار را برای بخش خصوصی باز کنیم و بخش خصوصی را تشویق کنیم تا در ایجاد ظرفیت‌های لازم در بخش فاضلاب نیز مشارکت داشته باشند.